گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۷ آبان

مدیرعامل اسبق Microsoft، استیو بالمر، سرانجام در مورد چند سال گذشته‌ی خود در این شرکت غول نرم‌افزاری سخن گفت. وی در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ، تاریخچه‌ی خود را در این شرکت و رابطه‌اش با بیل گیتس، طی این سال‌ها را بازگو کرد. وی همچنین سقوط سخت‌افزار و تلفن‌های Surface را مورد سرزنش قرار داد.
بالمر اذعان می کند هنگامی که مدیرعاملی Microsoft را بر عهده گرفت، سال بسیار بدی را پیش‌روی خود دیده است. طبق گفته‌ی بالمر، گیتس نمی‌دانست چگونه با اشخاص دیگر کار کند و وی نیز نمی‌دانست چگونه بیل را مدیریت کند.
زندگی بالمر در سال ۲۰۰۸ پس از خروج بیل گیتس از Microsoft دستخوش تغییر شد. او برخی از بهترین کارهای خود را پس از خروج گیتس مواردی چون طراحی سایت Bing، Office 365، Microsoft Azure و تجارت سخت افزار با Surface  می‌داند.
بالمر ادعا می‌کند که وی تجارت سخت‌افزار را رونق داده است. و به تفکیک  تراشه‌ها، سیستم‌ها و نرم‌افزارهایی که تا حد زیادی در دنیای موبایل دوباره تولید نمی‌شوند، اشاره می‌کند. بالمر، Windows Vista را به عنوان بزرگترین اشتباه خود در Microsoft دانسته است. چرا که سیستم‌عامل مذکور حجم زیادی از منابع مالی را در یک دوره‌ی بسیار طولانی‌تر از آن که باید، مصرف کرده بود. با توجه به این اشتباه، بالمر اعتقاد دارد که پافشاری او برای ورود به دنیای سخت‌افزار باعث شد که رابطه‌ی میان او و بیل گیتس تیره و تار شود. در نهایت بالمر اعتراف می‌کند اگر زمان به عقب باز می‌گشت یکی از تصمیماتی که در زمان مدیریت خود مبنی بر ورود مایکروسافت به دنیای سخت‌افزار را گرفته بود، عوض می کرد. وی ادامه می‌دهد: «باید زودتر به بازار سخت‌افزار وارد می‌شدیم، مخصوصا بازار تلفن‌های همراه هوشمند.»
بالمر هنوز هم یکی از بزرگترین دارندگان سهام Microsoft به حساب می‌آید. بنابراین قابل درک است که با دیدن بالا رفتن سود سهام و عملکرد خوب شرکت، هیجان زده شود.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

بیوگرافی بیل گیتس؛ از ابتدا تا ثروتی بی انتها