ایران
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ مرداد

به گزارش مهر، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران از اتمام برآورد خسارات واقعه سیل فروردین ماه امسال با استفاده از داده‌های ماهواره‌های سنجش از دور و ارائه آن به وزارت کشور تا ۳ هفته آینده خبر داد.
حسین صمیمی با اشاره به اقدام پژوهشگاه فضایی ایران در برآورد خسارات وارده سیل فروردین ماه در کشور با استفاده از داده های ماهواره ای، اظهار داشت: این آمار بر مبنای پردازش تصاویر ماهواره های سنجش از دور صورت می گیرد و تاکنون موفق شده‌ایم که بیش از ۶۰ درصد کل این پروژه را عملیاتی کنیم.
وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد پرونده های مربوط به خسارات سیل فروردین ماه برمبنای داده های ماهواره ای ارزیابی شده و به وزارت کشور ارائه شده است، افزود: هنوز به ما اجازه رسانه‌ای کردن آمار و ارقام مربوط به خسارات سیل را نداده‌اند. اما چنانچه این مجوز داده شود طی جلسه ای این موضوع را اعلام کرده و فواید استفاده از فناوری سنجش از دور را در تعیین میزان خسارت سیل به مناطق کشاورزی و مسکونی و تجاری ارائه می کنیم.
رئیس پژوهشگاه فضایی ایران در مورد تاخیر در زمان انجام این پروژه گفت: آماری که ابتدا از سوی کارشناسان کشاورزی مناطق سیل زده تهیه شده بود پایه منطقی و علمی نداشت. به این معنی که برخی کارشناسان کشاورزی مختصاتی که از زمین ها و مزارع کشاورزی محدوده های سیل استخراج و اعلام کردند، بعضا اشتباه و خارج از مرزهای کشور بوده و در ثبت این دیتاها اشتباه رخ داده است.
وی افزود: از سوی دیگر مسئولیت برآورد میزان خسارات سیل با داده های ماهواره ای به تازگی و در کمتر از دو ماه اخیر به پژوهشگاه فضایی ایران واگذار شده است که تاکنون نیز پس از دریافت اطلاعات خسارات، براساس سنجه های موجود ماهواره ای، امکان برآورد مالی خسارت سیل تا ۶۰ درصد فراهم شده است.
صمیمی ادامه داد: براساس پردازش تصاویر ماهواره‌ای وطبق برنامه ریزی ظرف ۳ هفته آینده، آمار دقیقی از میزان خساراتی که سیل فروردین ماه در کشور وارد کرده به وزارت کشور برای پرداخت خسارت ارائه می دهیم.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه