امنیت
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۵ مهر

رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT از ارائه خدمات و سرویس‌های امنیتی تخصصي در حوزه فناوری اطلاعات (IT) و در حوزه صنعت فناوری عامل (OT) در این آزمایشگاه خبر داد.
 افشین سوزنی در خصوص فعالیت‌های در حال انجام در آزمایشگاه امنیت پژوهشگاه ICT گفت: این آزمایشگاه به عنوان آزمايشگاه مرجع در حوزه امنيت كشور، با اخذ تاييديه از مراكز ذي‌صلاح، مركز راهبردي افتا و سازمان فناوري اطلاعات ايران، خدمات و سرویس‌های امنیتی را به متقاضيان ارائه می‌کند.
وی در خصوص اهداف و ماموريت آزمايشگاه اظهار کرد: دستيابي به اهداف تعيين شده در برنامه توسعه كشور، رسيدن به اقتصاد دانش‌بنيان در حوزه ارزيابي امنيتي، پرورش نيروي متخصص و كارآمد در حوزه امنيت و ارائه خدمات امنيتي جهت رشد و توسعه امنيت در كشور را از اهداف و ماموريت‌هاي آزمايشگاه برشمرد.
سوزنی با ارائه مصادیقی در این خصوص افزود: این آزمایشگاه با دارا بودن زيرساخت‌هاي لازم و پرسنل متخصص، براي مراكز دولتي، شركت‌هاي خصوصي و دانشگاه‌ها خدمات امنيتي را ارائه مي‌کند و قابلیت ارزیابی سامانه‌هاي كاربردي تحت وب و تجهيزات امنيتي مختلف شبكه مانند  UTM ،Firewall ،SIEM ،Switch و ... را دارا است.
وی اظهار کرد: در کنار اين خدمات و سرويس‌هاي امنيتي و ارزیابی برنامك‌هاي موبایل، ارزيابي عملكرد امنيت محصولات و تجهيزات نظارت تصويري و ارزيابي سامانه‌هاي هوشمند (صيانت فرهنگي/اجتماعي) نيز در آزمايشگاه امنيت پژوهشگاه به متقاضيان دريافت خدمت ارائه مي‌شود.
رییس اداره آزمایشگاه امنیت ICT در ادامه اين گزارش اعلام کرد: بخش ديگر فعاليت آزمايشگاه امنیت ارائه خدمات ارزيابي و مشاوره تخصصی در حوزه OT است.
سوزنی گفت: بيش از ۱۰ سال است كه پژوهشكده امنيت در اين حوزه فعاليت‌هاي خود را شروع کرده است و با توجه به تخصص و تجربه كسب شده در اين زمينه هم‌اكنون آماده ارائه خدمات مشاوره و ارائه خدمات و سرويس هاي ارزيابي امنيتي در حوزه صنعت OT است.  
رییس اداره آزمایشگاه امنیت پژوهشکده امنیت پژوهشگاه ICT تاکید کرد: آزمایشگاه ارزيابي امنيت تجهيزات و سامانه‌هاي كنترل صنعتی برای نخستین بار در كشور و با حمايت سازمان فناوري اطلاعات ايران در پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات راه‌اندازي شده است.  
سوزنی گفت: اين آزمايشگاه در راستاي چارچوب و ضوابط اعلامي از سوي مركز مديريت راهبردي افتا، پروفايل هاي حفاظتي و سند آزمون براي محصولات امنيت در حوزه صنعت توسط پژوهشكده امنيت عمل مي‌کند، بنابراين این امیدواری وجود دارد که در ۶ ماهه دوم سال جاري، تائیدیه ارائه خدمات از مراکز ذی صلاح در اين خصوص اخذ شده و خدمات مربوط به آن ارائه شود.
وی در ادامه اظهارات خود از ارائه خدمات آموزش و مشاوره در آزمایشگاه امنیت خبر داد و گفت: در راستاي ماموريت پژوهشكده امنيت و پیرو تفاهم نامه‌های منعقد شده از طرف پژوهشگاه با ديگر مجموعه‌ها، آزمايشگاه امنيت در برگزاري دوره‌هاي آموزشی تخصصي امنيت، ارائه مشاوره و ارائه خدمات و سرويس‌هاي امنيتي همكاري و فعاليت مي‌کند.
سوزنی همچنین به برخی از دستاوردها و افتخارات این مجموعه اشاره و اظهار کرد: بومي‌سازي و توليد سامانه‌هاي ارزيابي امنيت (سامانه امن جو و پدسا)، شركت فعال در کنفرانس های متعدد در حوزه امنيت و كسب رتبه‌هاي برتر در كنفرانس‌ها، همكاري در ايجاد مراكز ارزیابی امنیتی با نام «آپا» در دانشگاه‌هاي كشور براي اولين بار، چاپ و نشر كتب تخصصي در حوزه امنيت را از دستاوردها و افتخارات آزمايشگاه امنيت پژوهشگاه ارتباطات و فناوري عنوان کردند.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه