ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۹ خرداد

به گزارش ایرنا، قائم مقام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شرکت های دانش بنیان طی سال گذشته بیش از ۲۵۰ میلیون دلار ارزآوری برای کشور کردند.
عبدالرضا باقری گردش مالی شرکت‌های دانش بنیان کشور در سال گذشته را ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: ارزآوری این شرکت‌ها که بیشتر آنها توسط جوانان هدایت می‌شود، بسیار امید بخش است.
وی اظهار داشت: براساس سیاست و رویکرد جدید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و به منظور جلوگیری از افزایش دانش آموختگان فاقد شغل در سطح جامعه مجوز ایجاد مراکز دانشگاهی و همچنین دانشکده‌های جدید غیر ضروری صادر نخواهد شد.
باقری ادامه داد: ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاهی از دغدغه‌های جدی وزارت علوم است و افزایش امکانات پارک‌های علم و فناوری و مراکز دانشگاهی به عنوان بسترهای مهم ایجاد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها مورد تاکید است.
وی گفت: در پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان استان‌های کشو ر بیش از ۴۰ هزار دانش آموخته مشغول فعالیت هستند.
باقری از تفویض اختیارات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه‌ها خبر داد و گفت: بر اساس رویکرد جدید وزارت علوم بخشی از اختیارات وزارتی به دانشگاه‌ها واگذار شده و این وزارتخانه فقط نقش نظارتی داشته و در امور دانشگاه‌ها دخالتی نخواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه