گوناگون
اندیشه سبز خزر۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۵ آذر

بیت‌کوین در یک روز بیش از ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین رقم طی ۶ ماه گذشته رسید.
به نقل از بلومبرگ، بیت‌کوین بیش از ۱۰ درصد ارزش خود را از دست داد و به پایین‌ترین حد طی ۶ ماه گذشته رسید. دلیل آن می تواند سختگیری چین در مورد عملیاتهای ارز مجازی باشد.
این ارز دیجیتال ۱۱ درصد ارزش خود را از دست داد و در روز جمعه کمتر از ۶۶۰۰ دلار در هنگ کنگ معامله شد. این اولین بار از ماه می تاکنون است که بیت کوین زیر سطح ۷ هزار دلار معامله می‌شود.
جفری هالی، استراتژیست ارشد بازار برای آسیا پسیفیک گفت:« سرمایه گذاران می توانند در بازارهای سنتی بدون بی ثباتی شدید و عدم شفافیت ، از تجارت خود لذت بیشتری ببرند. تقویت مداوم بیت کوین نیازمند شکست کامل مذاکرات تجاری است چون مقامات مالی سراسر جهان علیه ارزهای دیجیتال موضع گرفته اند».
بانک مرکزی چین در روز جمعه به کسب و کارهایی که شامل ارزهای مجازی می شوند اعلام کرد فعالیت‌های نادرست خود را تصحیح کنند و از سرمایه‌گذاران خواست در مقابل ارزهای مجازی محتاطانه عمل کنند. اوایل همین ماه ناظران در شانگهای خواستار پاکسازی شرکت هایی شدند که با ارز مجازی تجارت می کردند . در پکن هم علیه مبادلات غیرقانونی با ارز مجازی هشدار دادند.
توضیحات احتمالی دیگری هم برای این کاهش قیمت وجود دارد. تاجران مقصر این کاهش قیمت را ظرفیت پایین  و سود های جذاب دارایی های سنتی عنوان کردند. ماینرهای کوچک تر هم با کاهش قیمت ها تحت فشار قرار گرفته اند و ارز های خود را با قیمت سر به سر حدود 5600 تا 6400 دلار می فروشند.
ویجای آیار، سرپرست توسعه تجارت در مرکز مبادله ارز مجازی لونو در سنگاپور گفت:« در حال حاضر هزینه تولید ارز مجازی در محدوده ۶ هزار دلار قرار دارد و شاهدیم که قیمت هم تا این محدوده پایین آمده است».
بیت کوین سال گذشته را با قیمت ۳۶۷۴ دلار به پایان رساند. پس از یک افزایش نجومی از آوریل تا ژوئن تا ۱۳ هزار دلار بالا رفت و سپس به تدریج ارزش خود را از دست داد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه