کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۸ فروردين

Spotify، بزرگترین سرویس استریم موسیقی در جهان، فروش سهام خود را از روز ۴ آوریل در بازار بورس نیویورک آغاز کرد. قیمت ابتدایی هر سهم شرکت ۱۳۲ دلار و قیمت معامله شده‌ی آن‌ها به ۱۶۵.۹ دلار رسید. با این عرضه ارزش شرکت به ۲۹.۵ میلیارد دلار رسید، بیشتر از آنچه که ماه گذشته CNBC گزارش کرده بود. در آن زمان سهام Spotify در بازارهای خصوصی با قیمت هر سهم ۱۳۲.۵ دلار به فروش رفت.
در سال ۲۰۱۵، پس از افزایش مالی سرمایه به میزان ۴۰۰ میلیون دلار، ارزش شرکت ۸.۴ میلیارد دلار رسیده بود. Spotify مستقر در سوئد، در حال حاضر در ۶۱ کشور در دسترس است و بنابر اطلاعات ژانویه‌ی ۲۰۱۸ پایگاه داده‌ای شامل ۱۵۹ میلیون مشترک رایگان و ۷۰ میلیون مشترک پولی دارد.  Spotify در سال ۲۰۰۶ توسط Martin Lorentzon و Daniel Ek تاسیس شد.
در عرضه‌ی عمومی سهام، Spotify رویکردی غیر متعارف و تا حدودی خطرناک به نام فهرست مستقیم را برگزید، مسیری که به طور معمول توسط شرکت‌های کوچک، و عموما در علوم زیستی و بیوتکنولوژی استفاده می‌شود. این جایگزینی ارزان‌تر برای IPO است که در آن کسب‌وکارها سهام خود را بدون هیچ واسطه‌ای به مردم می‌فروشند، هر چند این روش بدون معایب هم نیست.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه