ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۴ مهر

به گزارش مهر، بررسی تازه‌ترین آمار گمرک از تجارت خارجی ایران نشان می‌دهد، در شش ماه نخست سال جاری ۲۴۲ میلیون و ۶۹۲ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارد شده که ۱.۰۹ درصد از ارزش کل واردات به ایران در این مدت را شامل می‌شود.
این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۱۵۸ میلیون و ۶۹ هزار دلار گوشی تلفن همراه به ایران وارده شده بود که ۰.۶۳ درصد از کل واردات ایران در آن مدت را به خود اختصاص داده بود.
به این ترتیب آمار نشان می‌دهد که ارزش دلاری واردات گوشی تلفن همراه در نیمه‌ی نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۳.۵۴ درصد افزایش یافته است.
البته طبق گفته‌ی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، قرار بود ۷۰۰ هزار گوشی تلفن همراه دیگر نیز از گمرک ترخیص شود تا کمبود این وسیله‌ی ارتباطی در بازار داخلی را جبران کند اما هنوز به دلیل عدم رفع برخی موانع، ترخیص نشده است.
آذری جهرمی همچنین رفع موانع واردات گوشی را عاملی برای کاهش قیمت این کالا دانسته و گفته بود: کاهش نرخ ارز موجب شد در روزهای گذشته قیمت گوشی تلفن همراه ۲۰ درصد کاهش یابد البته واردکنندگان معتقدند، اگر موانع واردات گوشی رفع شود، با شکستن حباب ناشی از کمبود کالا، قیمت گوشی ۳۰ درصد دیگر نیز کاهش پیدا می‌کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه