ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۸:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۸ دي

به گزارش مهر به نقل از اتحادیه صنف رایانه، سید مهدی میرمهدی با بیان اینکه گمرک ایران در خصوص ارزش کالاهای حوزه رایانه و لوازم جانبی و ثبت آن در سامانه‌ی جستجوی ارزشی (TSC) از اتحادیه‌ی فناوران رایانه استعلام می‎‌گیرد، گفت: در آخرین جلسه با ریاست کل گمرک ایران مصوب شد تا اتحادیه‌ی فناوران ارزش کالاهای حوزه رایانه را به دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ارسال کند.
وی افزود: اتحادیه‌ی رایانه به صورت مستمر ارزش گمرکی کالاهای حوزه رایانه و لوازم جانبی را که تغییرات قیمتی دارد به دفتر بررسی و تعیین ارزش گمرک ارسال می‌‎کند تا پس از بررسی و راستی‎‌آزمایی در کنار سایر دستورالعمل‌های قانونی بهره‌برداری شود.
رئیس اتحادیه فناوران رایانه افزود: معمولا ارزش کالا در سامانه جستجوی ارزشی (TSC) گمرک نسبت به قیمت واقعی آن کمتر است و این امر موجب بروز مشکل بیش اظهاری برای واردکنندگان می‌شود. بنابراین اتحادیه رایانه تلاش می‌‎کند طی هماهنگی با گمرک ارزش کالا را به‌روزرسانی کند تا مشکلی در این رابطه برای واردکنندگان کالاهای رایانه‌‎ای پیش نیاید.
میرمهدی اضافه کرد: سامانه‌ی جستجوی ارزشی(TSC)، پنجره دسترسی به بانک اطلاعات وسیعی از ارزش کالاهای تولیدی و وارداتی است که با هدف یکسان‌‎سازی ارزش کالای وارداتی و رعایت عدالت مالیاتی در دریافت حقوق ورودی، توسط گمرک راه‎اندازی شده است.
وی گفت: سه سال پیش نیز با جلسات بسیار زیادی که بین اتحادیه رایانه و ریاست کل گمرک برگزار شد، اتحادیه به عنوان تنها مرجع استعلام ارزش کالاهای حوزه‌ی رایانه و لوازم جانبی و ثبت آن در سامانه TSC تعیین شد و در این رابطه کارگروهی با حضور کارشناسان صنف در اتحادیه تشکیل شد، اما متاسفانه خروجی موفقی نداشت.
میرمهدی گفت: اما اکنون اتحادیه رایانه با جدیت این موضوع را پیگیری می‎‌کند و با توجه به نوسان نرخ ارز، به واردکنندگانی که با مشکل مواجه می‎‌شوند کمک کرده تا مشکل آن‌ها سریع‌تر حل شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه