حقوق تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۸ فروردين

پارلمان اروپا در نهایت کارش را انجام داد: اصلاحات بحث برانگیز حق کپی تصویب شد که می‌تواند پیامدهای زیادی را برای اینترنت در اروپا داشته باشد.
این مجموعه از قوانین کپی‌رایت که تحت عنوان تضمین کپی‌رایت در بازار دیجیتال – تضمین کپی‌رایت اتحادیه‌ی اروپا – شناخته می‌شود، در چند سال گذشته، بحث‌های پرچالشی داشته است.
در حالیکه این موضوع از بسیاری لحاظ جای بحث و تردید ندارد، دو جنبه از این تضمین منجر به چندگانگی کاربرد اینترنت شده است. بند ۱۱ که "مالیات بر لینک" نامیده شده، تصریح می‌کند وب‌سایت‌ها چنانچه بخشی از محتوا شامل حق کپی‌رایت یا حتی لینک ناشران را نمایش دهند باید هزنیه‌ای به آن‌ها بپردازند. این اقدام مشخصا می‌تواند پیامدهای معناداری برای سرویس‌هایی چون Google News داشته باشد. ماده‌ی مورد بحث دیگر، بند ۱۳ است که "فیلتر آپلود" نامیده می‌شود و پلتفرم‌های دیجیتال را به صورت قانونی مسئول هرگونه تخلف کپی رایت در پلتفرم‌هایشان می‌داند. برخی از این می‌ترسند که اقدام جدید پارلمان اروپا می‌تواند افراد را از به‌اشتراک‌گذاری محتوا بر روی شبکه‌های اجتماعی باز دارد.
نیازی به گفتن نیست که توسعه‌ی این قانون بر دو گروه بزرگ تاثیر می‌گذارد: پلتفرم‌هایی چون گوگل و فیسبوک، و تولیدکنندگان محتوا که شامل روزنامه‌ها تا نوازندگان می‌شود. طبیعتا، گروه دوم از این رای پارلمان اروپا خوشحال هستند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه