گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۲ آبان

به گزارش اتاق بازرگانی تهران، بعد از گذشت حدود یک سال و نیم از حضور تاکسی‌های اینترنتی در سطح شهرهای بزرگ به خصوص تهران حالا اخبار منتشر شده نشان می‌دهد که پای شرکت‌های خارجی هم به این حوزه باز شده است و به زودی شاهد حضور شرکت‌های خارجی نیز در این حوزه خواهیم بود، اتفاقی که نشان از رونق بسیار زیاد تاکسی‌های اینترنتی و اقبال زیاد مردم به آن ها دارد. به تازگی یک شرکت روسی به نام «ماکسیم» اعلام کرده است که قصد دارد در ایران سرویس تاکسی اینترنتی ایجاد کند و مسافران باید به زودی منتظر اضافه شدن این سرویس در کنار اسنپ، تپسی و کارپینو باشند. ماکسیم نامی است که پیش از این ایرانی‌ها اصولا آن را با کت و شلوار می‌شناختند زیرا برند مشهوری با همین نام در حوزه‌ی پوشاک فعالیت می‌کرد و حالا باید دید که آیا این موضوع به برند این شرکت پوشاک صدمه وارد می کند یا نه؟

ماکسیم چیست؟
ماکسیم (maxim taxi) در واقع یک شرکت ارائه دهنده‌ی سرویس تاکسی آنلاین روسی است که حالا مجوزهای لازم جهت فعالیت در ایران را گرفته است و باید به زودی منتظر حضور تاکسی‌هایی در سطح شهر با آرم این شرکت بود. این شرکت در بیش از ۲۰۰ شهر روسیه و کشورهایی مانند بلاروس، گرجستان، قزاقستان، تاجیکستان، اوکراین و بلغارستان فعالیت می‌کند و حالا قرار است در ایران فعالیت خود را کلید بزند. شرکتی که مدتی است تبلیغات گسترده‌ی خود را در سایت‌های ایرانی آغاز کرده و حالا مسئولانش اعلام می‌کنند که به زودی خدمات خود را به مسافران ارائه خواهد داد و رقابت را در بازار ارائه‌ی خدمات حمل‌ونقل شهری به مردم شدیدتر می‌کند، نکته‌ای که حتما می‌تواند به سود مردم باشد، البته در این بین هیچ‌کس نظارت‌های لازم بر فعالیت این شرکت‌ها را رد نمی‌کند. پاول استنیکوف نماینده‌ی سرویس ماکسیم در ایران درباره‌ی فعالیت‌های این شرکت در کشور چند روز پیش گفته بود: «شرکت ماکسیم موفق به دریافت گواهی‌های لازم جهت فعالیت در ایران شده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است سرویس ما در پاییز امسال در تهران به عنوان اولین شهر تحت پوشش ماکسیم در ایران راه‌اندازی شود. شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق وب ‌سایت، نرم‌افزارهای اندروید و ios نسبت به درخواست ماشین اقدام کنند.» او با اشاره به اینکه در تلاشیم تا به زودی امکان سفارش تلفنی خودرو را نیز فراهم کنیم، گفته بود:« جهت رفاه خانم‌های ایرانی، رانندگان زن وظیفه‌ی انتقال بانوان را بر عهده خواهند داشت.» برای دریافت خدمات این شرکت شما کافی است به سایت آن که مدتی است راه‌اندازی شده مراجعه کنید و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین بعد از مراجعه می‌توانید با نصب نرم‌افزار روی تلفن همراه سفارش را در هر ساعت و مکانی ممکن سازید. البته در روزهای گذشته و بعد از انتشار این خبر هنوز هیچ یک از مقامات ایرانی درباره‌ی این شرکت صحبت نکرده‌اند و اطلاعاتی از اینکه چه نهادی به این شرکت مجوز فعالیت داده است، منتشر نشده.
در سایت این شرکت که از سال 2013 کارش را آغاز کرده درباره‌ی حضور آن در ایران و اهدافش نوشته شده: « ماموریت ما بهبود دائمی تعامل میان مسافران و رانندگان و همچنین کمک به افراد برای رسیدن به مقاصدشان است. ما در هر شهری رقابت را تشدید می‌کنیم، به رانندگان کار ارائه می‌دهیم، مالیات می‌پردازیم و برای رفاه افراد و رشد اقتصاد تلاش می‌کنیم. ما مفتخریم به لطف تلاش‌ها و تجربه‌‌ی مان، یک مجموعه‌ی نرم‌افزاری- سخت‌افزاری قدرتمند ایجاد کرده‌ایم که عملکرد سرویس را تامین می‌کند و تحلیلی با جزئیات را برای مدیریت انعطاف‌پذیر کسب‌وکار ارائه می‌‌دهد. همچنین براساس نیازهای ما، سیستم آموزش حرفه‌ای اپراتورها طراحی شده. در حال حاضر تعداد زیادی از درخواست‌ها که به صورت شبانه‌روزی از طریق تلفن، سایت و اپلیکیشن «maxim: درخواست تاکسی» دریافت می‌‌شوند، توسط بزرگ‌ترین مرکز تماس در زمینه‌ی پذیرش و پردازش درخواست‌های حمل‌و‌نقل باری و مسافربری در فدراسیون روسیه، پذیرفته می‌شوند. این مرکز به رانندگانی که از طریق «Taxsee driver» با سفارشات کار می‌کنند، نیز خدمات ارائه می‌دهد.»
شرکت ماکسیم یا یک دفتر تاکسیرانی نه چندان بزرگ در یک شهر کوچک در اورال به نام شادرینسک روسیه آغاز به کار کرد. در ابتدا خوده موسسان همراه با چند راننده و با خودروی شخصی به عنوان راننده تاکسی این شرکت را اداره و مسافران را جابه‌جا می‌کردند و به مرور زمان و با استفاده از خلاقیت و تکنولوژی‌های نوین اقدام به اتوماتیزه کردن سفارشات و سرویس تاکسیرانی کردند و این گونه بود که پا به عرصه‌های جدید گذاشتند و کم کم کارشان را در شهرهای مختلف روسیه و کشورهای اطراف روسیه گسترش دادند و حالا همچون شعارشان: « وقت رفتن است» به ایران رسیده‌اند و باید دید در کنار شرکت‌های تاکسی اینترنتی مانند اسنپ، تپسی و کارپینو که مشتریان بسیاری را جذب کرده‌اند، بختی برای قدرت نمایی و حضور فعال دارند و یا خیر.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه