کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۷ تير

توسعه‌ی داروهای جدید سرمایه‌گذاری پر چالشی است. شرکت‌های داروسازی برای معرفی داروهای جدید به طور متوسط ۲.۷ میلیارد دلار هزینه می‌کنند، و بیش از ۹۰ درصد معالجات در مراحل پایانی آزمایشات هرگز به بازار نمی‌رسند چراکه ظاهرا بی‌اثر و ناایمن هستند.
اما شرکت شتاب‌دهنده‌ی Verge Genomics معتقد است با استفاده از هوش مصنوعی، یافتن داروهای جدید به طرز چشمگیری تسریع می‌شوند. این شرکت مستقر در دره‌ی سیلیکون اعلام کرد با هدایت DFJ، صندوق سرمایه‌گذاری شرکت WuXi AppTec، صندوق سرمایه‌گذاری ALS ،Agent Capital و صندوق OS مبلغ ۳۲ میلیون دلار افزایش بودجه داشته است. Alice Zhang، موسس Verge Genomics به VentureBeat گفت "ما به دنبال خروج از روش‌های حدسی برای کشف داروها هستیم."
عمده‌ی تحقیقات Verge Genomics متمرکز بر آلزایمر، پارکینسون، بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS)، و سایر بیماری‌های تحلیل برنده‌ای است که به لحاظ تاریخی خیلی سخت هدف تحقیقات دارویی قرار دارند. برای مثال، تقریبا ۴۰۰ آزمایش بالینی برای درمان‌های تجربی آلزایمر تست می‌شود، و اینکه داروهای تائید شده‌ی بیماری پارکینسون تنها نشانه‌های آن را بدون توقف پیشرفتش برطرف می‌کند.
Verge Genomics از مدل‌های یادگیری ماشین آموزش دیده بر روی داده‌های بیماری و آزمایشگاهی برای شناخت ژن‌ها در شبکه‌های بیماری استفاده می‌کند، و ترکیباتی که ممکن است باعث توقف بیماری شوند را پیش‌بینی می‌کند.
Zhang گفت: تولید دارویی که نتایج آزمایشگاهی را نشان دهد حدودا یک سال و نیم وقت می‌برد. استارتاپ وی که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شد، تاکنون ۳۶ میلیون دلار تامین بودجه داشته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه