ایران و جهان
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۱ مرداد

نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی با تاکید بر ضرورت حضور استارتاپ‌ها در صنایع مختلف از جمله کشاورزی گفت: استارتاپ‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای خود وارد اکوسیستم استارتاپی کنند و درصد مناسبی از بودجه‌ی بنگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص یابد.
به گزارش ایسنا، پدرام سلطانی امروز در نشست خبری با حضور استارتاپ‌های داخلی و خارجی حوزه‌ی کشاورزی با اشاره به فعالیت برخی شرکت‌ها در اکوسیستم استارتاپی و مدیریت نوآوری اظهار کرد: در این برنامه از کسب‌وکارهای بزرگ کشور و مراکز تحقیقاتی نیز علاوه بر استارتاپ‌ها دعوت کردیم و این رویداد اولین رویداد بین‌المللی استارتاپی در حوزه‌ی کشاورزی محسوب می‌شود. با توجه به شرایط کنونی حوزه‌ی کشاورزی و بحران آب و محیط‌ زیست، توجه به رویکردهای خلاقانه و استفاده از ظرفیت‌های استارتاپی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر برای سرعت بخشیدن به بهبود شرایط نامساعد و پیدا کردن راه‌ حل است.
وی ادامه داد: کشاورزی از حوزه‌هایی است که جریان نوآوری و کسب‌وکارها به نسبت سایر حوزه‌ها کمتر در آن مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین ضروری است از خلاقیت‌ها و تفویض آن‌ها با ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری استفاده شود. گروه پرسال اولین دوره‌ی کسب‌وکاری خود را با تمرکز بر فعالیت‌های استارتاپی آغاز کره است. ۱۰۰ استارتاپ کشاورزی از ۲۰ کشور اعلام آمادگی کردند و با فرآیند بررسی آن‌ها، درنهایت ۸ استارتاپی از ۷ کشور برای بررسی همکاری دعوت شدند.
نایب‌ رئیس اتاق بازرگانی افزود: روند سرمایه‌گذاری خطرپذیر به این محدوده است که شرایطی را فراهم کند که صندوق‌های سرمایه‌گذار خارجی در ایران سرمایه‌گذاری کنند و به این حوزه وارد شوند اما ما تلاش داریم به‌ عنوان شرکت ایرانی وارد تعامل با استارتاپی سایر کشورها شویم و اقدامات راهبردی با این کشورها داشته باشیم. برای کسب‌وکارها و بنگاه‌ها نگاه به بیرون ضروری است و ما نیاز داریم تعامل را با اقتصاد جهانی افزایش دهیم.
وی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت استارتاپ‌ها در حوزه‌ی صنعت، کشاورزی و معدن بیان کرد: استارتاپ‌ها می‌توانند ظرفیت‌های خود را اعم از بازار دسترسی، تجارب، دانش و بینش حرفه‌ای خود وارد اکوسیستم استارتاپی کنند. درصد مناسبی از بودجه‌ی بنگاه‌ها باید به سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر اختصاص یابد و علاوه بر تحقیق و توسعه‌ منجر به خلاقیت و نوآوری شود. امیدواریم این حرکت شروع یک‌ روند جدید از سوی بنگاه‌های اقتصادی به اکوسیستم استارتاپی و فرآیند جهانی این اکوسیستم باشد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه