گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ چهارشنبه ۱۸ تير

استاندارد جدید فشرده سازی ویدیوها (Versatile Video Coding (VVC)) می تواند صنعت تلکام و ویئو استریمینگ را با کاهش سایز فایل های ویدئویی کدگذاری شده، متحول کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، شرکت آلمانی Fraunhofer یکبار دیگر با ایجاد تحول در استانداردهای کدگذاری ویدئویی، نیاز به مصرف دیتا برای پخش ویدئو را تا 50 درصد کاهش می دهد.
به عبارتی دیگر، با این مدل کدگذاری جدید، فایل های ویدئویی می توانند با دو برابر سرعت منقل شوند و فیلم ها برای پخش روی تلفن های همراه کیفیت بالاتری خواهند داشت.
بنجامین بروس، سرپرست گروه سیستم های کدگذاری ویدئویی شرکت Fraunhofer HHI در این باره گفت: بعد از سپری کردن سه سال متوالی برای تدوین این استاندارد، اکنون مفتخریم که توانستیم استاندارد H.266/VVC را توسعه دهیم.
او افزود: به دلیل جهش کوانتومی در بهره وری کدگذاری ارایه شده توسط H.266/VVC، استفاده از ویدئو در سراسر جهان بسیار افزایش خواهد یافت. افزایش تطابق پذیری H.266/VVC، استفاده از آن را برای طیف وسیعی از اپلیکیشن های مرتبط با انتقال و ذخیره سازی ویدئو بسیار جذاب خواهد کرد.
دکتر دتلیو مارپ، سرپرست دپارتمان تحلیل و کدگذاری ویدئوی این شرکت نیز در ای باره گفت: اگر بپذیرید که Fraunhofer HHI نقش اساسی در توسعه استانداردهای ویدئویی H.264/AVC و H.265/HEVC داشته است، ما نیز با این حقیقت که بیش از 50 درصد بیت های اینترنت توسط فناوری Fraunhofer HHI تولید می شوند، خرسند هستیم.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه