تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۰ آبان

خودروی جدید Toyota با نام Prius Prime در رویدادی در منهتن نیویورک رونمایی شد. طبق گفته‌ی مهندسین شرکت Toyota، آنان موفق شده‌اند مشکلات باتری‌های یون‌لیتیومی را برای قرارگیری در محصولات الکتریکی‌شان حل کنند. به این صورت می‌توانند مقدار توان بیشتری بدون حتی پرداخت هزینه‌‌ی اضافی در محصولات‌شان ارائه نمایند. این فناوری امکان ورود این شرکت خودروساز ژاپنی را به بازار رقابت خودروهای الکتریکی هموار می‌‌سازد.
در حالی که رقبایی چون Tesla Motors و Nissan Motor یک دهه‌ی پیش به سمت استفاده از باتری‌های یون‌لیتیومی رفته‌اند، Toyota مدت‌ها به دلیل نگرانی هزینه‌ای، ایمنی و اندازه، از استفاده از آن در محصولات خود خودداری می‌کرده است. حوزه‌ای که سال‌هاToyota در حال استفاده از سلول‌های هیدروژنی در خودروهای الکتریکی خود بوده است.
باتری‌های یون‌لیتیوم می‌توانند ناپایدار باشند و در مواردی که در مدت گذشته نیز مشاهده شد، با اندکی نقص می‌توانند بسیار خطرآفرین باشد. آنکه Toyota نیز به سمت استفاده از باتری‌های یون‌لیتیوم آمده است، می‌تواند عامل محرکی در استفاده از این نوع باتری‌ها در صنعت خودروسازی محسوب گردد.
Toyota اعلام کرده است که محصول Prius Prime که پرفروش‌ترین خودروی هیبریدی جهان است، بر پایه‌ی باتری‌های یون‌لیتیوم به‌زودی عرضه خواهد شد.

برچسب هاToyota
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

Toyota و تبدیل گوشی‌های هوشمند به کلید خودرو