امنیت
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۳ فروردين

گوگل اعلام کرد، هر تلفنی که اندروید 7 یا بالاتر را اجرا می‌کند، امکان استفاده به عنوان یک کلید امنیت فیزیکی برای احراز هویت‌های دو فاکتوره را دارد. این امکان به فرد یک راه امنیتی بیشتر برای ورود به اپ‌های گوگل نسبت به چندین روش 2FA موجود را می‌دهد که گوگل پیش از این آن‌ها را فراهم کرده بود. بنابراین زمانی که فرد نیاز به دستگاهی فیزیکی برای تائید ورود داشته باشد، نیاز به خرید دانگل ندارد – فقط باید از موبایل خود استفاده کند.
برای تبدیل موبایل اندروید به کلید فیزیکی، تنها باید موبایل را از طریق بلوتوث به یک مرورگر کروم برای تائید ورود متصل کرد. طرحواره‌ی احراز هویت جدید بر روی جیمیل، G Suite ،Google Cloud، و هر سرویس حساب کاربری دیگری از گوگل کار می‌کند، و از استاندارد احراز هویت FIDO استفاده می‌کند. گوگل می‌گوید دیگر وب‌سایت‌ها احتمالا در آینده به آن بپیوندند، اما این شرکت همچنان در حال بررسی فرایند تائید سرویس احراز هویت خود است.
احراز هویت دو فاکتوری می‌تواند جلوی ورود تائید نشده را در مواقعی که شخصی به رمز عبور شما دسترسی پیدا می کند بگیرد، این به خصوص زمانی اهمیت دارد که نشت‌ها و حملات فیشینگ، حساب‌های افراد را در معرض خطر قرار می‌دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه