ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت

به گزارش ایسنا، رئیس پژوهشکده مکانیک پژوهشگاه فضایی ایران طراحی و ساخت حسگرهای فضایی، رادار دهانه مصنوعی (SAR) و سیستم‌های ذخیره‌ساز انرژی را از ماموریت‌های این پژوهشکده نام برد و گفت: در ماهواره‌هایی که در دستور کار محققان قرار دارد، از حسگرهای ساخته شده در این پژوهشکده استفاده خواهد شد.
دکتر رئیسی با بیان اینکه پروژه‌های این پژوهشکده در ۳ گروه پژوهشی "حسگرهای فضایی"، "سنجنده‌های راداری" و "ذخیره‌سازی انرژی" پیگیری می‌شود، افزود: ماهواره‌هایی که پرتاب می‌شوند، برای تعیین وضعیتشان نیاز به یکسری حسگر دارند که ساخت و تست این نوع حسگرها در گروه حسگرهای فضایی انجام می‌شود.
وی حسگرهای "افق زمین"، "ستاره"، "مغناطیس" و "خورشید" را از جمله حسگرهای مورد استفاده در ماهواره‌ها دانست و اظهار کرد: ما برای تعیین وضعیت، از اجرام آسمانی استفاده کرده و موقعیت خود را نسبت به یکی از این اجرام چون زمین، ستاره‌ها و خورشید تعیین می‌کنیم.
رئیسی با تاکید بر اینکه این حسگرها به منظور تصحیح وضعیت ماهواره نسبت به زمین استفاده می‌شود، خاطر نشان کرد: دقت حسگر ستاره تا هزارم درجه ولی حسگر افق زمین و حسگر خورشید تا دهم درجه است. ما در طراحی برخی از حسگرها به استانداردهای جهانی رسیدیم، مانند حسگرهای مغناطیس و خورشید.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه