ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۵:۰ - ۱۳۹۷ سه شنبه ۱۷ مهر

به گزارش مهر، استفاده از وسیله‌ی هوایی بدون سرنشین (UAV) و همگرایی آن با نسل پنجم مخابرات سیار، به عنوان ایجاد زیرساختی جایگزین شبکه‌ی مخابراتی کشور در مواقع بحران به بررسی گذاشته شد.
کارگاه استفاده از پلتفرم‌های ارتفاع بالا و پایین و وسیله‌ی هوایی بدون سرنشین (UAV) در نسل آینده‌ی مخابرات سیار، به مناسبت هفته‌ی جهانی فضا، در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.
این نوع از پلتفرم‌ها در حال حاضر به صورت گسترده در زمان بحران‌های طبیعی جهت ایجاد یک زیر‌ساخت جایگزین مخابراتی استفاده می‌شود. با توجه به تنوع این سامانه‌ها از نظر قابلیت‌های پروازی، حرکتی و محموله‌ی مخابراتی قابل حمل، استفاده از این سامانه‌ها با چالش‌های گسترده‌ای روبه‌رو است.
درابتدای این کارگاه، انواع این سامانه‌ها و قابلیت‌های آن بررسی شد. سپس شرکت‌های سازنده‌ی سامانه‌های پلتفرم ارتفاع پایین ([۱]LAP) و پلتفرم ارتفاع بالا ([۲]HAP) معرفی و پروژه‌های در حال انجام در کشورهای مختلف بررسی شد.
همچنین کاربردهای اخیر این سامانه‌ها در شهرهای هوشمند و سرویس‌های اینترنت اشیا مورد بررسی قرار گرفت و به صورت خاص استفاده از وسیله‌ی هوایی بدون سرنشین ([۳]UAV) و همگرایی آن در آینده‌ی نزدیک با نسل پنجم مخابرات سیار عنوان شد.
در انتها رویکرد جدید شرکت‌های استارتاپ در استفاده از این پلتفرم‌ها و ارائه‌ی سرویس‌های جدید در جهان در راستای ارائه‌ی خدمات محیط زیست، نقشه‌برداری سه بعدی، مدیریت اجرای پروژه‌های بزرگ و مدیریت ترافیک نیز به بحث و تبادل نظر گذاشته شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه