تکنولوژی
مصطفی طبری۱۷:۲۰ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۱۳ خرداد

چه می شد اگر لوازم خانگی هوشمندتان با ذهن شما تعامل داشتند؟ شاید این موضوع شما را یاد فیلم های علمی تخیلی بی اندازد، اما شخصی معتقد است در آینده چنین چیزی را شاهد خواهیم بود.
دین اَسلام، یک پروفسور در رشته های برق و مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ایالت میشیگان، سیستمی را اختراع کرده که به شما اجازه می دهد با استفاده از ذهن خود دستگاه های مورد علاقه تان را کنترل کنید.
این تکنولوژی به دستگاه نوار مغز یا EEG شباهت دارد. سنسورها بصورت مستقیم بر روی سر قرار گرفته و موج های مغزی را ثبت می کنند و سپس این اطلاعات را به یک کامپیوتر که سنسورهای مخصوص خودش را دارد، ارسال می کنند.
پس از اینکه کامپیوتر این اطلاعات را دریافت کرد، به سایر دستگاه های الکترونیکی از قبل برنامه ریزی شده دستور می دهد تا واکنش نشان دهند. بدین ترتیب امواج مغز شما می توانند باعث روشن شدن تلویزیون هوشمندتان شوند. برای کنترل موارد مختلف، این تکنولوژی باید به اندازه ای پیشرفته باشد که حرکات جزئی نظیر پلک زدن را نیز تشخیص دهد.
باور کنید یا نه، این نوع تکنولوژی چیز جدیدی نیست. این که به سر خود یک سری سیم و سنسور وصل کنید و در خانه حرکت کنید شاید احمقانه به نظر برسد، اما اَسلام قصد دارد این تکنولوژی را به گونه ای سازگار کند که این نوع ناراحتی ها نیز از بین بروند.
برخی از دستگاه هایی که توسط سیستم های مبتنی بر EEG قابل کنترل هستند شامل پهبادها، اندام های مصنوعی و اشیای مجازی می باشد.

برچسب هاIROBOTEEGSMART HOME
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ربات بی سیم با ماموریت حذف باتری از معده