ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۸ شنبه ۲۶ مرداد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت پژوهش در پروژه‌های عملیاتی کلان، بر استفاده از نقش پژوهشگاه ICT در تصمیم‌سازی و تسهیل‌گری آنها تاکید کرد.
حسن لطفی در خصوص اهمیت تحقیق و پژوهش در پروژه های کلان عملیاتی اظهار کرد: زمانی که پدیده ای در جامعه بر اساس و مبنای پژوهش صورت گیرد، خطا در نتیجه آن به حداقل می‌رسد.
وی افزود: به عبارت دیگر در تمام پروژه های قابل اجرا در غالب حوزه ها به ویژه حوزه فناوری اطلاعات که در ثانیه، به روز می شود، می‌توان درصد خطاپذیری آن را با تکیه بر پژوهش های انجام شده، کاهش داد.
لطفی تاکید کرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به دلیل برخورداری از آزمایشگاه های مجهز، یافته های علمی را مورد آزمایش قرار می دهد و به نتایجی می رسد که خروجی آن را می توان بر مبنای نمونه واقعی قرار داد.
نماینده مردم رزن در مجلس با بیان اینکه نقش پژوهش در غالب پروژه ها بسیار سازنده است، گفت: شاید یکی از دلایلی که توسعه بهینه کشورمان را با اختلال مواجه کرده است، بی مهری نسبت به این پژوهش ها است و این در حالی است که می توان از طریق پژوهش‌های جامع و دقیق، به کشوری توسعه یافته تبدیل شویم.
وی خاطر نشان کرد: زمانی که پژوهشی بر مبنای نیاز روز جامعه و طبق سرعت پیشرفت یک نوآوری انجام می شود و حتی به چشم‌انداز ۱۰ تا ۱۵ سال آتی دست می یابد، چرا باید نسبت به آن غافل باشیم؟
به گفته لطفی، باید از نقش پژوهشگاه ICT در تصمیم‌سازی و تسهیل‌گری استفاده کنیم تا خروجی ایده آلی از پروژه های جاری در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات به دست آوریم.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه