تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۱۵ دي

سونی، پیشروی جهانی استفاده از حسگرها هم در گوشی‌های هوشمند و هم در دوربین‌های بدون آینه و DSLR حرفه‌ای، مشتاق است خود را به عنوان تامین‌کننده‌ی برتر نسل بعدی تراشه‌های پردازش تصویر با مجموعه‌ای از حسگرهای 3D جدید معرفی کند.
مدیر بخش حسگر سونی، Satoshi Yoshihara در گفتگو با بلومبرگ گفت، سونی قصد سرعت بخشیدن به تولید تراشه‌ها در بخش عقب و جلوی دوربین‌های 3D را تا اواخر تابستان دارد، این در حقیقت پاسخ شرکت به تقاضای تولیدکنندگان مختلف تلفن هوشمند است. اگرچه Yoshihara شیفته‌ی پتانسیل اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده است، جذاب‌ترین جنبه‌ی این فناوری جدید ظاهرا شکل بهتری از تشخیص چهره نسبت به آنچه در حال حاضر وجود دارد، است.
رویکرد Face ID که اپل اولین‌بار در iPhone X استفاده کرد با فرا افکندن یک شبکه از نقاط نامرئی و تشخیص چهره‌ی کاربر از طریق تغییر شکل این شبکه به فضایی 3D کار می‌کند. از طرف دیگر، گفته شد حسگر 3D سونی از پالس‌هایی استفاده می‌کند که بسیار شبیه به پژواک یک خفاش است، این فناوری نقشه‌ی عمقی از محیط اطراف خود را با اندا‌زه‌گیری مدت زمان بازگشت یک پالس تشکیل می‌دهد. به نظر می‌رسد، سیگنال‌های لیزری این سیستم حتی از فاصله‌ی ۵ متری هم می‌تواند چهره را تشخیص دهد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه