گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ شنبه ۲۴ آذر

تیلور سوئیفت در ماه می گذشته کنسرتی در کالیفرنیا برگزار کرد که با سیستم تشخیص چهره نظارت شد. هدف این سیستم هم شناسایی صدها مزاحم بود.
این سیستم که در داخل کیوسکی جاسازی شده بود، برجسته‌ترین حالت‌های اجرای سوئیفت را نمایش می‌داد و به طور ماهرانه‌ای چهره‌ی تماشاچیان را ضبط می‌کرد. Rolling Stone در صحبت با یک کارشناس امنیت کنسرت که به این کیوسک نظارت داشت، نوشت: مهمانانی که به کیوسک نگاه می‌کردند، بلافاصله چهره‌شان اسکن می‌شد. پس از آن، این اطلاعات به "پست مرکزی" به شهر Nashville، از ایالت تنسی فرستاده می‌شد که تلاش می‌کرد صدها عکس از پایگاه داده‌ی مزاحمین شناخته شده‌ی سوئیفت را با اطلاعات جدید تطبیق دهد.
پیش از این، هنرمندان آمریکایی هرگز استفاده از فناوری تشخیص چهره در کنسرت‌هایشان را عمومی نکرده بودند. با این حال، استفاده از آن‌ها برای هنرمندان امری قانونی است. از لحاظ فنی، کنسرت رویدادی خصوصی است و سازمان‌دهندگان آن می‌توانند از هر ابزاری برای نظارت تماشاچیان استفاده کنند.
اقدامات امنیتی انجام شده برای سوئیفت ممکن است زیاد به نظر برسد، اما این اولین‌بار نیست که فناوری تشخیص چهره به این صورت استفاده می‌شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه