گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۱:۰ - ۱۳۹۷ جمعه ۱۴ دي

به گزارش آسوشیتدپرس، برای اولین‌بار یک هواپیمای بدون سرنشین پلیس مراسم سال نو در میدان تایمز شهر نیویورک را رصد می‌کند. اداره‌ی پلیس شهر نیویورک از این ابزار برای حفظ امنیت جشن‌ها استفاده می‌کند، علاوه بر آن ۷ هزار نیروی پلیس و سگ‌های بمب‌یاب هم حضور دارند.
این پهپاد کوادکوپتر توسط پلیس آموزش دیده از راه‌دور کنترل می‌شود و از بالا جمعیت عظیم مردم را زیر نظر می‌گیرد، هر چند از ارتفاع بالا، رصد عابران کار سختی است. پلیس نیویورک گفت که هیچ تهدیدی در جشن‌های سال نو وجود ندارد و این وظیفه‌ی عادی پلیس است که در رویدادهای بزرگ حضور داشته باشد.
علاوه بر دوربین‌ها و هلیکوپترهای پلیس، این پهپاد به شناسایی هر وسیله‌ی نامعلوم دیگری در هوا که مجوز پرواز ندارد، کمک می‌کند. بر اساس AP، پهپاد بر روی یک ساختمان و در خارج از محدوده‌ی جشن‌ها مستقر می‌شود تا در صورت بروز هر نوع صدمه‌ای به شرکت‌کنندگان در جشن آسیبی نرسد.
پلیس نیویورک این پهپادها را اوایل ماه جاری خریداری کرد، برخی از آن‌ها دارای قابلیت تصویربرداری حرارتی هستند و می‌توانند نقشه‌ی حالت سه بعدی ناحیه را تهیه کنند یا با استفاده از لنزهای دوربین‌شان بر روی اشیا زوم کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه