ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۵ آذر

به گزارش بورس‌نیوز، کارشناس بازار سرمایه گفت: روزی که بازار روند نزولی را طی می‌کند زمان مناسبی برای عرضه‌ی اولیه نیست، امروز و در شرایط فعلی نیز بازار از شرایط مناسب برای عرضه‌ی اولیه برخوردار نبود اما برخلاف انتظار عرضه‌ی اولیه این سهام با استقبال خوبی مواجه شد.
امروز عرضه‌ی اولیه‌ی شرکت مادیران توسط کارگزاری بورسیران در فرابورس و به روش ثبت سفارش انجام شد که دامنه‌ی قیمت در ثبت سفارس این عرضه از ۳۳۲۰ تا ۳۶۵۰ ریال تعیین شد و در حالی که حجم این عرضه ۱۲۰ میلیون سهم بود اما بیش از ۵۰۵ میلیون سهم تقاضا برای نماد مادیرا در سامانه‌ی سفارشات ثبت شد که بسیاری از کارشناسان این میزان استقبال از عرضه‌ی اولیه یک نماد را با توجه به قرمزپوشی امروز بازار بی‌سابقه می‌دانند.
سعید نوری مدیرعامل کارگزاری راهبرد سرمایه‌گذاری ایران سهام به بورس نیوز گفت: زمان عرضه‌ی اولیه سهم‌ها باید مطابق با کشش بازار توسط سازمان بورس تعیین شود.
وی با بیان اینکه روزی که بازار روند نزولی را طی می‌کند زمان مناسبی برای عرضه‌ی اولیه نیست، ادامه داد: امروز و در شرایط فعلی نیز بازار از شرایط مناسب برای عرضه اولیه برخوردار نبود اما برخلاف انتظار عرضه‌ی اولیه این سهام با استقبال خوبی مواجه شد.
نوری افزود: باید برای زمان ورود شرکت‌ها به بازار سرمایه برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه