ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۸ فروردين

به گزارش ایسنا، رییس پژوهشگاه فضایی ایران از ارائه دو خدمت فضایی در مدیریت بحران سیل اخیر خبر داد و گفت: در پی وقوع سیل اخیر با استفاده از تصاویر راداری نسبت به تهیه نقشه‌های سیل اقدام کردیم که این تصاویر در اختیار مسوولان عالی رتبه کشور قرار گرفت.
دکتر حسین صمیمی، پژوهشگاه فضایی را یک پژوهشگاه عملیاتی توصیف کرد و افزود: بر این اساس هیچ پروژه‌ای در این پژوهشگاه اجرایی نمی‌شود، مگر آنکه منجر به یک محصول کاربردی شود و یا خدمتی که دارای مشتری باشد.
وی مرکز تحقیقات فضایی و مرکز سنجش از دور وابسته به این مرکز را از جمله بخش‌های ارائه‌دهنده خدمات فضایی پژوهشگاه فضایی دانست و ادامه داد: از چند ماه قبل تعاملات گسترده‌ای را با برخی از نهادها از جمله سازمان برنامه و بودجه آغاز کردیم و در این همکاری طرح "آمایش سرزمینی" را اجرایی کردیم.
صمیمی با تاکید بر اینکه موضوع آمایش سرزمینی مدتی است که در کشور مطرح است، ولی تاکنون نهایی نشده است، اظهار کرد: خوشبختانه طی بازدیدی که دکتر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه از پژوهشگاه داشت و تعاملاتی که کارشناسان این سازمان در پژوهشگاه انجام دادند، توانستیم تفاهم نامه‌ای با این سازمان برای انجام آمایش سرزمین و مشخص کردن کاربری اراضی منعقد کنیم.
وی با تاکید بر اینکه این تفاهم‌نامه در حال حاضر به صورت پایلوت آمایش سرزمینی در ۴ استان "اصفهان"، "تهران"، "چهار محال و بختیاری" و "خوزستان"در حال اجرا است، خاطر نشان کرد: اجرای مفاد این تفاهم‌نامه یکی از اقدامات بسیار خوبی است که اگر به سرانجام برسد، دستاوردهای مؤثری را در پی خواهد داشت.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه