تکنولوژی
سارا محمد علیئی۱۱:۶ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۲۶ فروردين

به گزارش شبکه خبری ABC: تاجر روسی یوری میلنر و استفان هاوکینگ فیزیکدان انگلیسی برای جستجوی حیات فرازمینی در ستاره آلفا قنطورس ساخت یک نانو ماهواره را آغاز کردند
این کار ادامه پروژه Breakthrough Listen یا همان آیا ما تنها هستیم؟ توسط هاووکینگ و میلنر است که در تابستان سال 2015 در کنفرانس خبری لندن در مورد آن صحبت شد. میلنر تا بحال هزینه ای معادل با 100 میلیون دلار برای جستجوی حیات فرا زمینی  به این کار اختصاص داده است.
20 سال جستجو برای زندگی نویسندگان این پروژه قصد دارند برای اهداف پژوهشی خود  سفینه ای کوچک را به مقصد ستاره آلفا قنطورس پرتاب کنند. میلنر و هاووکینگ با این کار می خواهند اثری از حیات فرازمینی پیدا کنند. طبق برآورد های اولیه این کار در حدود 20 سال زمان می برد.
مارک زوکر برگ بنیان گذار شبکه اجتماععی فیس بوک نیز به آنها پیوسته است. او به همراه میلنر و هاووکینگ هیات مدیره اجرای این پروژه را تشکیل می دهند.
استیفان هاووکینگ می گوید: زمین جایی بسیار زیباست اما نه برای همیشه؛ دیر یا زود باید ستاره ای دیگر را برای زندگی انتخاب کنیم.پروژه Breakthrough Listen اولین قدم برای شروع این راه است.
نانو سفینه با بادبان های لیزری کار خواهد کرد و سرعتی معادل با 20 درصد از سرعت نور را خواهد داشت یعنی سرغتی هزار بار بیش تر از فضا پیما های امروزی! صبور باشید!
ساخت این فضا پیما حدود ده سال زمان می برد. تمام تلاش ما برای دستیابی به موفقیت در این پروژه است اما مواجهه با مشکلات علمی و فنی مانع ادامه و توسعه آن می باشد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

روسکاموس: پس از10 تا 15 سال در ایستگاه فضایی بین المللی ISS ماژول هایی برای توریست های فضانوردی قرار خواهد گرفت