گوناگون
الناز فرجی۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر

اخیرا سیستم های ضد هواپیمای کنترل از راهی دوری معرفی شده اند تا با خطرات احتمالی از  uav سروکله بزنند ، اما اینکار بسیار گسترده و گران بوده است . برای فراعم کردن جایگزین های قابل پرداخت تر برای نزدیک کردن فاصله ی بین شاتگان های و سیستم های نصب شده بر روی کامیون ؛ شرکت تحقیق و توسعه ی امنیت ملی، بتل ، dronedefender را معرفی میکند . که اولین وسیله ی قابل حمل، سریع و سلاحی بر ضد هواپیما های کنترل از راه دور است . این یک وسیله ی raygun رایفل مانند است که از سیگنال رادیو برای مسدود کردن سیستم های کنترل هواپیما ها و متوقف کردن آنها در میانه ی راه استفاده میکند .


بیشتر سرویس های  UAVs  تقریبا بی خطر اند اما شمار فزاینده ی آنها ریسک استفاده ی بی دقت یا خبیثانه از آنها را زیاد میکند . سیستم های اخیر برای سروکله زدن با این هواپیما های کنترل از راه دور یک یا دو رویکرد اتخاذ کرده اند.
یک نوع این هواپیما ها را با اسلاحه های ضد هواپیما ی مخصوص نابود میکند که مسلما محدودیت هایی دارد چون این سلاح ها به دلیل مسائل امنیتی و قانونی  نمیتوانند در خیلی مناطق استفاده شوند . نوع دیگر استفاده از سیستم های مسدود کردن از مقیاس بالاست . که امواج رادیو را به سمت کنترل های هواپیما میفرستد ، اماخیلی از اینها  مانند اسلحه های ضد هواپیما ، خیلی بزرگ و گران اند و اصلا برای موقعیت های کوچک در تاسیسات کوچک یا شرایط VIP یا هدف در حال حرکت مناسب نیستند.


Dronedefender بتل به عنوان سیستم هدفگیری و شلیک طراحی شده و شبیه یک ریگان شانه ای با دو آنتن ، یک رادیوی نرم افزاری و یک مسدود کننده مدار. این وسیله این گونه کار میکند : امواج رادیو را  در 30° cone شلیک میکند که فرکانس های کنترل و GPS و هدایت را مسدود کرده تا هواپیما های کنترل از راه دور را تا ارتفاعات 400 m  1300 پایی ناتوان کند . بتل میگوید که این سیستم نه تنها این هواپیما ها را از کار می اندازد و متوقف میکند ، بلکه همچنین همه ی فرمان های کنترل از بیرون را نیز متوقف میکند ، مانند سیگنال های تراک رادیویی.
dronedefender تاکیید زیادی بر قابل حمل بودن و سرعد دارد . وزنش زیر 10Ib ( 4.5 کیلوگرم) است، میتوان زیر یک دهم ثانیه دوباره راه اندازی و شروه شود ؛ و به صورت مداوم تا 5 ساعت با پک های باتری اختیاری کار میکند . میتواند حمل شود یا روی picatinny شما نصب شوند و برای استفاده  در مناطق خطرناک تر در نسخه های سخت تر می آید.


بتل میگوید که dronedefender برای استفاده نیاز به تعلیمات خاصی ندارد و قبلا در مقابل هواپیما ی کنترل از راه دور  DJI phantom استفاده شده و عکس  العمل های سختی را در زمین نشان داده است . از آنجایی که FAA آمریکا نمایش واقعی را ممنوع کرد، ویدئو ی زیر تنها شبیه سازی استفاده از یک Dronedefender را نشان میدهد.

دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۸ مهر
ویدئوش کو پس ؟
مجله اینترنتی سهــــــا
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۹ مهر
ممنون بابت اطلاع رسانی لینک ویدیو اصلاح شد
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

پلیس لندن استفاده از پهپادها را به منظور تعقیب دزدان موتورسیکلت سوار، مدنظر قرار داده است