تکنولوژی
حمید رضا مازندرانی۱۸:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۸ شهريور

با وجود این که تجهیزات زیادی در دنیای فناوری برای نوشتن و یادداشت برداری عرضه شده است، اما گاهی شما تنها چیزی که نیاز دارید یک قلم و کاغذ است. کمپانی Wacom نیز بر همین اساس محصولی ارایه کرده که یادداشت های کاغذی شما را به فرم دیجیتالی تبدیل می نماید. این کمپانی طرح فوق را قبلاً نیز به وسیله Bamboo Spark ارایه کرده بود، اما نمونه های جدید (Slate و Folio) امکانات بیشتری دارند.


Slate یک دفترچه یادداشت ساده است، حال آن که Folio پیشرفته تر است و یک کاور و قسمت قرار دادن کارت ویزیت هم دارد. هر دو این مدل ها با فناوری رزونانس الکترو مغناطیسی (EMR) کار می کنند، و هر کاغذی را روی آن قرار دهید، نوشته های شما را به اپلیکیشن مورد نظر روی کامپیوتر منتقل می سازد. البته باید از خودکار مخصوص این شرکت (که جوهر طراحی شده برای این کار دارد) استفاده نمایید. این دستگاه در دو حالت کار می کند: در حالت "زمان واقعی" هر چه بنویسید فوراً به دستگاه منتقل می شود، ولی در حالت دیگر می توان نوشته ها را بعداً به صورت دیجیتالی درآورد.


نرم افزار مرتبط با این دستگاه رایگان است و 5 گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری در اختیار شما می گذارد. مدل اسلیت دو اندازه A4 و A5 دارد که به ترتیب 130 و 150 دلار است اما مدل فولیو تنها اندازه A4 دارد که 200 دلار است.


ضمناً دو مورد دیگر در کنفرانس IFA امسال عرضه شده است: یکی قلم مخصوصی که با آن روی هر کاغذی بنویسید به نرم افزار منتقل می شود و نیاز به سازگار شدن (sync) ندارد. این قلم از فناوری RES  استفاده می کند و قیمت آن 50 دلار است.





برچسب هاsmartpadsWacom
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

ساعت هوشمند جدید وکتور شاید هوشمند ترین نباشد اما عمر باتری 30 روزه اش این مشکل را جبران میکند