امنیت
سارا محمد علیئی۸:۰ - ۱۳۹۶ يکشنبه ۳ دي

ادوارد اسنودن، یکی از کارمندان سابق سیا، برنامه‌ای را ارائه کرده است که می‌تواند یک گوشی هوشمند را به یک دستگاه جاسوسی تبدیل کند. نرم‌افزار Haven تحت سیستم‌عامل اندروید، توسعه داده‌شده و طراح از روزنامه‌نگاران خواسته که برنامه را تست کنند.
برنامه ی Haven از هر آنچه در اطراف گوشی هوشمند نظیر میکروفون، دوربین و شتاب سنج دستگاه‌های موبایل قرار دارد، استفاده می‌کند و آن‌ها را به‌راحتی ردیابی می‌کند. ادوارد اسنودن توصیه می‌کند قبل از خارج شدن دستگاه از حالت سرویس باید برنامه را فعال کرد.
با فعال‌سازی Haven برنامه به‌ صورت خودکار شروع به ضبط تمام حرکات و صداهای اطراف خود می‌کند، در صورت دست‌کاری توسط اشخاص ناشناس، زنگ هشدار به صدا در خواهد آمد. اگر فردی سعی در روشن کردن صفحه‌نمایش گوشی داشته باشد، دستگاه همچنان به فیلم‌برداری از محیط اطراف خود ادامه خواهد تا صاحب آن بتواند گوشی را در سریع‌ترین زمان ممکن بیابد.
این کارمند سابق سیا از روزنامه‌نگاران خواست تا برای به دست آوردن منابع مخفی اطلاعات نرم‌افزار Haven را دانلود و تست نمایند. اسنودن ادعا می‌کند که هیچ‌کس نمی‌تواند به اطلاعات حساس موجود در گوشی هوشمندی که به این برنامه مجهز است، دسترسی پیدا کند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه