ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

اسنپ در جوابیه‌ای به گفته‌های روز گذشته معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران پاسخ داد و اعلام کرده بر اساس قانون و مقررات صنفی، تاکسی‌های اینترنتی مجوز فعالیت خود را از اتحادیه کشوری کسب‌وکارهای مجازی دریافت کرده‌اند و نیاز به هیچ مجوز دیگری ندارند.
به گزارش پیوست، براساس جوابیه‌ای که روابط عمومی اسنپ در اختیار رسانه‌ها قرار داده آنها ادعای قانون‌گریزی تاکسی‌های اینترنتی را رد و اعلام کردند: «این شهرداری است که برخلاف صلاحیت قانونی خود عمل می‌کند. چرا که طبق قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، نهادهای عمومی غیردولتی (مانند شهرداری) در صورت ایجاد اختلال در یک کسب‌وکار خصوصی مجاز به رقابت با آن کسب‌وکار نیستند.»
روز گذشته، نشست «استارت‌آپ‌ها؛ نظارت خوب نظارت بد تنظیم‌گری قوانین کسب‌وکارهای آنلاین با تمرکز بر تاکسی‌های اینترنتی» در پژوهشکده سیاست‌گذاری دانشگاه شریف برگزار و محسن پورسیدآقایی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد از تاکسی‌های اینترنتی خواستند دو درصد از هزینه سفرها را به عنوان عوارض شهرداری در نظر بگیرند که آنها مخالفت کردند.
اسنپ در پاسخ به این مساله در جوابیه خود اعلام کرده است: «تعیین هرگونه عوارض نیاز به پشتوانه قانونی دارد و شهرداری نمی‌تواند به هر بهانه‌ای خود را به عنوان شریک به تاکسی‌های اینترنتی تحمیل کند. طبق ماده ۵۰ قانون مالیات بر ارزش افزوده برقراری هرگونه عوارض برای ارائه خدمات که در این قانون تکلیف مالیات و عوارض آنها معین شده ممنوع است. مشخص نیست که مدیر سازمان حمل ‌و نقل و ترافیک شهرداری بر چه اساس مدعی وصول ۲درصد از کرایه هر سفر تاکسی‌های اینترنتی شده‌اند.»
در بخش دیگری از این جوابیه آمده است که: «شهرداری، علی‌رغم اطلاع از قوانین و مقررات، صرفا با استاد به ماده ۹ قانون توسعه حمل‌ و نقل قصد نتیجه‌گیری داشتند. طبق قوانین موخر، صدور مجوز کسب توسط اتحادیه کافی است و هیچ مجوز دیگری برای فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مورد نیاز نیست. بنابراین نظارت شهرداری بر افراد صنفی فعال در این حوزه موکول به تصویب دستورالعملی توسط وزارت کشور و صنعت معدن تجارت خواهد بود که این دستورالعمل در حال تهیه است.»
مدیران اسنپ در این جوابیه اعلام کردند در حال حاضر شهرداری تهران و سایر شهرداری‌های کشور درصدد مقابله با تاکسی‌های اینترنتی هستند و تلاش می‌کنند مانع فعالیت آنها شوند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه