ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۷ يکشنبه ۲۱ مرداد

به گزارش Itmen، دو شرکت اسنپ و تپسی در یک نشست مشترک که در محل اتحادیه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی به لایحه‌ی جدید وزارت کشور که فعالیت شرکت‌های حمل‌ونقل را به شهرداری محول می‌کند اعتراض کردند.
در ابتدای این نشست رضا الفت‌نسب با اشاره به ۶۵۰ مجوز صادر شده در این اتحادیه گفت که ۶۰ مجوز مربوط به حمل‌ونقل هوشمند بوده است. او با اشاره به مخالفت اتحادیه با نظارت شهرداری بر استارتاپ‌های حمل‌ونقل شهری گفت : ابهام در توانایی شهرداری با رویکرد سنتی برای نظارت بر تاکسی‌های آنلاین، وجود شائبه به دلیل وجود تاکسی‌رانی به عنوان زیرمجموعه‌ی شهرداری، از بین بردن مزیت رقابتی تاکسی‌های اینترنتی با دخالت در فرآیند قیمت‌گذاری و مغالیرت با فرآیند تسهیل مجوز و بهبود محیط کسب‌وکار از جمله دلایل مخالفت اتحادیه با این لایحه است.
میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپسی در این جلسه گفت هم ما و هم اسنپ به جز تهران به هر شهری رفتیم در همان بدو ورود پلمپ شدیم. اتفاقی که همین الان برای دفتر ارومیه ما در حال رخ دادن است. ما از نظارت استقبال می‌کنیم اما زیر نظر شهرداری نمی‌رویم. به گفته‌ی منشی‌پور اگر این طرح تصویب شود بعد از تاکسی‌های آنلاین سایر استارتاپ‌ها نیز در خطر قرار خواهند گرفت.
او خاطر نشان کرد که شهرداری با تغییر مدل کسب‌وکار ما عملا ما را ناکارآمد خواهد کرد.
ژوبین علاقه‌بند مدیر استراتژی گروه اینترنت ایران که صاحب استارتاپ‌هایی چون اسنپ است نیز گفت: امروزه با اسنپ و تپسی ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار سفر در روز انجام می‌شود. ما می‌توانیم گزارش سفرهایمان را به شهرداری بدهیم تا آن‌ها با کمک این آمار کیفیت زندگی شهری را بهبود بدهند اما زیر نظر آنها نمی‌رویم. به گفته‌ی علاقه‌بند ۱۸۶ فرصت شغلی باز امروز در اسنپ وجود دارد که نیاز داریم افرادی را استخدام کنیم. در این شرایط اقتصادی تاکسی‌های اینترنتی اشتغال‌زایی خوبی ایجاد کرده‌اند و زیر نظر شهرداری رفتن ما را نابود خواهد کرد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه