کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۴ آبان

پس از آنکه اسپاتیفای اعلام کرد کاهش سود حاشیه‌ای‌اش را برای کسب درآمد بیشتر ادامه می‌دهد، روز سه‌شنبه، سهام خود را بیش از ۱۰ درصد پایین آورد.
این شرکت سوئدی در رسیدن به اولین سود عملیاتی‌اش تا به حال، سال‌ها پیش از برنامه‌ریزی، نزدیک شد. این شرکت گفت این بدان علت است که هزینه‌های سنگین برای استخدام مهندسین بیشتر را حذف کرده.
این شرکت در بیانیه‌ی خود آورد "بهبود حاشیه‌ی عملیاتی در سه ماهه‌ی سوم عمدتا ناشی از کم بودن استخدام بود" و افزود این روند در سه ماهه‌ی چهارم ادامه دارد.
اسپاتیفای قول سرعت بخشیدن به سرمایه‌گذاری بیشتر در بخش تحقیق و توسعه در سرویس‌های موسیقی جدید و محتواهای اضافی را در سال ۲۰۱۹ داده است، این دلیلی است که این شرکت گفته بود حاشیه‌های عملیاتی‌اش را برای آینده‌ی قابل پیش‌بینی کاهش می‌دهد.
از زمان شروع بازار سهام اسپاتیفای در ماه آوریل در بورس اوراق بهادار نیویورک، سهام شرکت به سودی ۳۰ درصدی رسید.
Lansdown، تحلیلگر George Salman گفت عملکرد اسپاتیفای بهتر از انتظارات بود. وی اضافه کرد: با این وجود، به دلیل کم کردن استخدام، بخش بزرگی از بهبود وضعیت اسپاتیفای در ارتباط با هزینه‌ها است و نه افزایش به اندازه‌ای که انتظار می‌رفت.
در سه ماهه‌ی سوم، حاشیه‌ی عملیاتی شرکت از منفی ۷.۱ درصد نسبت به سه ماهه‌ی گذشته به منفی ۰.۵ درصد کاهش یافت. در گزارش اسپاتیفای، ضرر عملیاتی ۶ میلیون یورو ثبت شد، قبلا در راهنمای شرکت آمده بود سرمایه‌گذاران بایستی انتظار ضرری بین ۱۰ تا ۹۰ میلیون یورو را داشته باشند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه