تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۵ مهر

به گزارش مهر به نقل از انگجت، به نظر می رسد شبکه ماهواره های اسپیس ایکس برای تامین اینترنت بزرگتر از تصورات اولیه باشد. این شرکت از اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) درخواست کرده تا ۳۰ هزار ماهواره استارلینک دیگر را به فضا ارسال کند.
اسپیس ایکس هنگام آغاز پروژه استارلینک اعلام کرده بود این شبکه  شامل ۱۲ هزار ماهواره خواهد بود. ITU و کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا تاکنون درخواست شرکت برای ارسال ۱۲هزار ماهواره به مدار زمین را تایید کرده اند. اما اکنون شرکت تقاضای ارسال ۳۰ هزار ماهواره دیگر به فضا را دارد.
کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا در کل ۲۰ فایل در ITU ثبت کرده که هرکدام از آنها مربوط به اجازه ارسال ۱۵۰۰ ماهواره به نقط مختلف مدار زمین است.
اسپیس ایکس قصد دارد ماهواره ها را در ارتفاع ۲۰۴ تا ۳۶۰ مایلی زمین قرار دهد.  اما کارشناسان اشاره می کنند این اقدام نگرانی هایی را ایجاد می کند.  به گفته راجر تامسون از شرکت Aerospace Corporation هرچند این ارتفاع از مدار زمین در حال حاضر تمیزترین منطقه فضایی به حساب می آید، اما قرار است فضاپیماهای سرنشین دار از جمله ایستگاه فضایی بین المللی در این منطقه پرواز کنند.
البته باید خاطر نشان کرد درخواست برای ارسال ۳۰هزار ماهواره به مدار زمین به معنای آن نیست که کل ۴۲ هزار ماهواره به فضا ارسال می شوند. زیرا این درخواست ها هنوز تایید نشده اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه