تکنولوژی
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ ارديبهشت

ایلان ماسک اعلام کرده است که شرکتش اسپیس اکس، رمز ارز داج کوین را به عنوان پرداخت از مشتریانش قبول می‌کند.
او همچنین در یک توییت اعلام کرد که اسپیس اکس اوایل سال آینده، یک ماهواره با نام "داج-۱" را به ماه می‌فرستد. این خبر در حالی اعلام می‌شود که قیمت داج کوین در دو روز گذشته در حال سقوط بوده است.
آقای ماسک که شنبه گذشته به عنوان مجری مهمان در یک برنامه طنز شرکت کرده بود، داج کوین را "قلابی" خواند. البته او پیشتر از این رمز ارز حمایت کرده بود.
او حتی یک ماه پیش اعلام کرد که اسپیس اکس " یک داج کوین واقعی را روی ماه می‌گذارد"
البته داج کوین، به عنوان شوخی و بدون برنامه‌ای برای تبدیل شدن به یک رمز ارز جدی تولید شده است. این رمزارز از نظر ساختاری شبیه به رمزارز لایت کوین است اما سقفی برای تولید داج کوین وجود ندارد. این مسئله باعث شده که بسیاری از سرمایه‌گذاران و واسطه‌های خرید و فروش رمزارز‌ها داج کوین را جدی نگیرند. چون ارزش یک رمز ارز مانند هر کالای با ارزش دیگری، محدود بودن تعداد آن است.با این حال اصرار آقای ماسک بر داج کوین در ماه‌های اخیر باعث شد که ارزش این رمز بالا برود گرچه از روز شنبه تا امروز حدود یک سوم ارزش خود را از دست داده است.
روز یکشنبه یک شرکت کانادایی خبر داد که ایپس اکس قرار است ماهواره این شرکت را به مدار ماه ببرد و هزینه این مامورت با داج کوین پرداخت شده است. معاون مدیرعامل اسپیس اکس هم در این باره گفته که این ماموریت کاربرد رمز ارزها را فرای مدار زمین نشان می‌دهد.
توییت‌های آقای ماسک در ماه‌های اخیر داج کوین، رمزی ارزی که کسی آن را جدی نمی‌گرفت را به چهارمین رمز ارز بزرگ جهان بدل کرده است. قیمت داج کوین در یک ماه اخیر حدود ۸۰۰ درصد افزایش یافته و ارزش باراز آن به ۷۰ میلیارد دلار رسیده است.
ایلان ماسک که رئیس خودروسازی تسلا هم هست در زمستان گذشته اعلام کرد که از این به بعد خودروهای تسلا را با رمز ارز بیت کوین می‌فروشد. این خبر و همچنین اعلام خرید بیت کوین به ارزی یک و نیم میلیارد دلار از سوی تسلا یکی از عوامل عمده جهش قیمت بیت کوین در ماه‌های اخیر است که رکورد ۶۲ هزار دلار را هم ثبت کرده است.
سرمایه گذاری در بازار رمزارز‌ها، به دلیل نوسان شدید قیمت‌ها رسیک بالاتری نسبت به سرمایه‌گذاری‌های سنتی دارد.
آقای ماسک در برنامه ای که رئز شنبه در آن شرکت کرد گفت که "اوتسیم خفیف" ( Asperger's syndrome) دارد. به نظر می‌رسد که برا بار اول باشد که آقای ماسک در اینباره سخن می‌گوید.
همزمان و در رابطه با بازار رمزارزها، امروز قیمت رمز ارز اتریوم برای اولین به بالای ۴۰۰۰ هزار دلار رسید.
اتریوم بعد از بیت‌کوین بزرگترین بازار رمزارز جهان است که ارزش آن از ابتدای سال تا کنون ۴۳۵ درصد رشد داشته است؛ این رقم برای بیت‌کوین حدود ۱۰۴ درصد است.
ارزش بازار این رمز ارز هم اکنون ۴۷۶ میلیارد دلار است؛ کمتر از نصف ارزش بازار بیت‌کوین که بیش از ۱/۱ هزار میلیارد دلار اعلام شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه