تکنولوژی
نيلوفر كل واخي۱۶:۰ - ۱۳۹۵ شنبه ۲۹ خرداد

شیشه های HyperSound می توانند فرصت های متفاوتی را در آینده به واقعیت تبدیل کنند.
شیشه های Beach HyperSound یکی از تاثیرگذارترین نمونه های تکنولوژی است که در طول سال ها آن را مشاهده کرده ایم.

در بلندگوهای سنتی، صدا مانند نور یک لامپ به اطراف پراکنده می شد، اما در یک نقطه متمرکز نبود. HyperSound بیشتر به یک چراغ قوه شباهت دارد: یک شعاع متمرکز از صدا که تنها در مقابل بلندگویی که از یک تکه شیشه تشکیل شده است، قابل شنیدن است.

به منظور دستیابی به این ترفند، HyperSound کار خود را با تولید صدا در یک طیف فراصوتی آغاز کرده است، و در آن از امواج صدایی استفاده شده است که از فرکانسی بالاتری در مقایسه با محدوده ی شنوایی انسان برخوردار است. البته زمانی که این صدا به گوش شما میرسد، این امواج کاملا قابل شنیدن هستند.

تکنولوژی HyperSound نیز پیش از این در یکی از محصولات Turtle Beach مورد استفاده قرار گرفته است گه البته در این محصول از شیشه استفاده نشده است. محصول HyperSound Clear 500p برای کمک به مشکل شنوایی در زمان نگاه کردن تلویزیون طراحی شده است. این محصول از یک جفت بلندگوی فراصوتی برخوردار است که به منظور قرار گرفتن مستقیم به سمت شنونده تهیه شده است، و به آن ها اجازه می دهد تا بهتر به شنیدن صداهای با فرکانس بالاتر بپردازند در حالی که دیگران تلویزیون را با شنیدن صدای خروجی معمولی نگاه می کنند.

این نمونه از محصول، از یک قطعه شیشه که در پشت مانیتور قرار داده شده است برخوردار است، که به مک بوک پرو به وسیله ی یک جعبه ی رسیور متصل میشود که به پردازش صدا می پردازد. حدود شش پا جلوتر از این دستگاه یک مبل قرار داشت که ما را به نشستن بر روی آن راهنمایی کردند. از جایی که ما قرار داشتیم، تصویر بسیار واضح بود. این شیشه به خارج کردن یک صدای توخالی اما قابل شنیدن می پرداخت که به خروجی صدای یک بلندگوی پربسامد نسبت به یک بلندگوی متعادل، شباهت بسیاری داشت. زمانی که به گوشه ای از اتاق رفتیم، همچنان می توانستیم این صدا را بشنویم. همچنین گوش های من قانع شده بودند که این صدا از مبل بیرون می آید: یعنی این صدا طوری به نظر می رسید که انگار شخصی تلفن خود را بر روی مبل جا گذاشته است و این تلفن به آرامی در حال پخش موزیک می باشد.

Turtle Beach امیدوار است که نمونه ی اولیه ی اسپیکرهای شیشه ای آن ها صحبت هایی را در مورد آن چه که میتوان به وسیله ی تکنولوژی انجام داد ایجاد کند. این شرکت چندین ایده در ذهن دارد: این که شیشه هایی بر روی داشبور ماشین قرار داده شوند که می توانند تنها به راننده و فقط به راننده دستورالعمل هایی را ارائه کنند و یا چیزی  ساده تر از یک تلویزیون ، تلفن هوشمند یا لپ تاپ باشد، که بتواند از حالت حفظ حریم خصوصی صوتی نیر برخوردار باشد. برای تماشای تلویزیون، که تا اینجا جذاب ترین مفهوم برای ما می باشد، شما نیاز دارید تا یک بلندگو با برد متوسط را در کنار شنونده قرار دهید. این شرکت به وضوح اعلام کرده است که این روش، اثباتی برای مفهوم بلندگوهای ساخته شده بر پایه ی شیشه است و از هر گونه محصول تبلیغاتی بسیار فاصله دارد.

برچسب هاTurtle BeachHyperSound
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سنگ کوچکی که میتواند هر سیستم صوتی را بی سیم کند