گوناگون
سارا محمد علیئی۲۰:۰ - ۱۳۹۵ جمعه ۲۹ مرداد

به گزارش مک گیل  دو دانشمندان کانادایی به نام های دانیل لویتین  و اسکات گرافتون، مغز خواننده معروف و آهنگساز به نام  استینگ را در زمانی که وی به موسیقی گوش می داد و موسیقی می نوشت، اسکن کرده اند . با این کار آن ها موفق به تایید فرضیه خود با استفاده از روش کاربردی MRIشدند.
چه چیزی در مغز یک موسیقیدان اتفاق می افتد
دانشمندان علوم اعصاب تصمیم گرفتند تا با استفاده از تصویربرداری رزونانس مغناطیسی، اصول اولیه از ادراک موسیقی یک موسیقی دان را بفهمند.
آنها موفق به متقاعد کردن نوازنده  و موسیقی دان جهانی برای انجام این آزمایش شدند زیرا این موسیقی دان تحت تاثیر خواندن مجموعه کتابهای لویتین با موضوع  مغز و موسیقی به نام " مغز تحت تاثیر موسیقی قرار می گیرد" قرار گرفت.
اسکن مغز استینگ  چند ساعت قبل از کنسرت وی در مونترال انجام شد.
در نتیجه اسکنر موفق به ثبت الگوهای عصبی خاصی که سلول های مغز در هنگامی که فرد در حل نوشتن موسیقی ایجاد می شود،شدند.
هنگامی که شما در حال کشیدن یک نقاشی و نوشتن مطلبی هستید دسته ای از سلول های عصبی در مغز شما فعال می شوند.
اما در هنگام گوش دادن موسیقی نیز دسته ای از سلول های مغزی شروع به فعالیت می کنند و این همان فرضیه ای است که دانشمندان قصد اثبات آن را دارند .
گرافتون اسکات از دانشگاه کالیفرنیا، در سانتا باربارا توانست با استفاده از آخرین روش های ریاضی، پاسخ های مغز را در برابر صدای نوازندگان، ملودی، و ریتم های مختلف، ارزیابی کند. وی می گوید هنگامی که شما موسیقی را می شنوید حتی اگر آهنگ متفاوت باشد اما از نظر ملودی تشابهی در آن ها وجود داشته باشد واکنش مغز در برابر آن یکسان است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه