گوناگون
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ فروردين

کنگره جهانی موبایل ۲۰۲۱ با توجه به خبر شرکت نکردن گوگل در این کنگره لطمه بسیار زیادی خورد اما با این وجود GSMA همچنان اصرار دارد این رویداد را برگزار کند.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این غول فناوری آمریکایی به همراه دیگر همتایان خود مانند اینتل و مایکروسافت از حضور فیزیکی در این کنگره سر باز زده‌اند و با انتشار یک اطلاعیه عمومی استاندارد و تقریبا مشابه از شرکت در این رویداد بین‌المللی کناره‌گیری کردند.
در این میان گوگل یکی از مهمترین شرکت‌کنندگان در کنگره جهانی تلفن همره بود زیرا اینتل و مایکروسافت در صنعت موبایل دنیا حضور مستقیمی ندارند و در بازارهای جانبی این صنعت مشغول به کار هستند.
سیستم عامل اندروید گوگل این شرکت را به یکی از بازیگران اصلی این رویداد جهانی تبدیل کرده بود چراکه روی چهار پنجم گوشی‌های هوشمند تلفن همراه قرار دارد.
در پی انصراف گوگل، GSMA که برگزارکننده کنگره جهانی تلفن همراه است، در اطلاعیه‌ای به تصمیم گوگل پاسخ داده و اعلام کرده است: ما بسیاری از راهبران بازار تلفن همراه را عضو خانواده MWC می‌دانیم و درک می‌کنیم که در دوران پاندمی اخذ چنین تصمیمی چقدر دشوار و پیچیده است.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: گوگل یکی از شرکای بسیار با ارزش ما است و به تصمیم آن برای حضور آنلاین احترام می‌گذاریم و تیم ما درحال فراهم کردن حضور آن در پلتفرم مجازی MWC است درحالیکه سایر شرکت‌کنندگان در نمایشگاه مانند ورایزون و اورنج در بارسلون به ما خواهند پیوست.
GSMA در ادامه آورده است: پیش از این جزییات برنامه سلامتی و ایمنی چند لایه کنگره جهانی تلفن همراه بارسلون را اعلام کرده‌ایم و به آن پایبند خواهیم بود. براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، محیط برگزاری کنگره برای تمامی شرکت‌کنندگان ایمن خواهد بود و برنامه‌های بیشتر و به روزتری نیز در این خصوص هفته آینده اعلام خواهد شد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه