ایران
اندیشه سبز خزر۱۷:۰ - ۱۳۹۸ سه شنبه ۱ مرداد

به گزارش پیوست، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد برای بررسی مجدد اصلاح لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی باید طرفین با یکدیگر به جمع‌بندی می‌رسیدند و آن را به کمیسیون امورزیربنایی دولت اعلام می‌کردند که هنوز این اتفاق نیفتاده است.
محسن پورسیدآقایی در نشست «استارت‌آپ‌ها؛ نظارت خوب نظارت بد تنظیم‌گری قوانین کسب‌وکارهای آنلاین با تمرکز بر تاکسی‌های اینترنتی» در پاسخ به سوال پیوست درباره وضعیت اصلاح لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی که بیش از سه ماه پیش در کمیسیون امورزیربنایی دولت مطرح و در نهایت رد شد گفت: «در ماده ۹ لایحه توسعه حمل‌ونقل عمومی آمده است که مدیریت بار و مسافر برعهده شهرداری است و این قسمت از لایحه در جلسه مورد بحث قرار گرفت. براساس این ماده فعالیت در این حوزه‌ها بدون مجوز و نظارت شهرداری غیرقانونی است. در نهایت این موضوع در هیات دولت رد شد و شرکت‌ها مکلف به دریافت پروانه کسب از شهرداری و مجوز از اتحادیه کسب‌وکارهای مجازی شدند و لایحه بار دیگر به کمیسیون برای بررسی مجدد بازگشت.»
او ادامه داد: «دولت به شکل سهامی عام رفتار می‌کند و می‌خواهد منافع طرفین تامین شود و چون این اتفاق نمی‌افتد مخالفت می‌کند.» او در این نشست در جمع خبرنگاران حاضر در نشست اعلام کرد: «قرار بوده طرفین درگیر با هم صحبت و به جمع‌بندی برسند اما برخی موافق و برخی مخالفند و به همین دلیل هنوز به جمع‌بندی مشخصی نرسیدند.»
معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: «فضایی که در اکوسیستم استارت‌آپی حمل‌ونقلی شکل گرفته جوسازی استارت‌آپ‌هاست. من پس از ورود به شهرداری با آنها تماس گرفتم و خواستم بیایند و با هم همکاری کنیم و به آنها گفتم نباید بدون وجود قانون و نظارت فعالیت کنند.»
روح‌الله هنرور، مدیر برنامه نظام اداری اندیشکده حکمرانی دانشگاه شریف در پاسخ به این سوال که چرا نماینده‌ای از استارت‌آپ‌ها در نشست حضور ندارد گفت: «بحث لجستیک مهم‌ترین عامل حضور نداشتن آنها در این نشست است. براساس رفتارهای پیشین ما پیش‌بینی کردیم که چون نشست از سوی پژوهشکده سیاستگذاری برگزار شده آنها در آن حضور نخواهند یافت. با این حال من در جریان این موضوع که با آنها تماسی برای حضور گرفته شده یا نه نیستم.»
پورسید آقایی در پاسخ به سوال دیگری درباره وابستگی اپلیکیشن کارپینو به تاکسیرانی و شهرداری که باعث از بین رفتن فضای رقایت می‌شود گفت: «کارپینو ربطی به شهرداری تهرا ن ندارد و متعلق به بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است. کارپینو از تاکسیرانی مجوز گرفته تا بتواند تاکسی‌ها را مدیریت کند و از سوی دیگر، تاکسی‌های تهران هم متعلق به شهرداری نیستند و متعلق به ۲۲ شرکت خصوصی هستند.»
او با اعلام این مساله که چیزی به نام دفاع شهرداری از تاکسیرانی یا مقابله با دیگران وجود ندارد، گفت: «نام تاکسیرانی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران است و به همین دلیل هم نظارت بر فعالیت‌های حوزه حمل‌ونقل شهری جز وظایف این سازمان محسوب می‌شود.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه