اپلیکیشن
سارا محمد علیئی۶:۰ - ۱۳۹۵ پنج شنبه ۱۶ ارديبهشت

پیام رسان واتساپ که حدود 96درصد از مردم برزیل از کاربران آن بودند، به دستور مقامات کشور برزیل فیلتر شد. تقریبا بلافاصله پس از این اتفاق 7 میلیون نفر با کاربران پیام ریان تلگرام پائول دروف اضافه شد. مارک زوکر برگ مدیر عامل فیس بوک نیز با پیامی در صفحه شخصی خود از کاربران واتساپ خواست تا راهپیمایی بر علیه این فیلترینگ در برزیل راه بیندازند.

داستان از کجا شروع شد؟

پس از درخواست مقامات برزیل از مسئولین واتساپ، مبنی بر قرار دادن اطلاعات شخصی کاربران در اختیار آن ها و امتناع مسئولین این پیام رسان، فیلترینگ صورت گرفت.
این تصمیم به دستور حکم دادگاه در 2 می اجرا شد. با توجه به سخنان مدیر عامل واتساپ ژان کوما، دولت برزیل از ما چیزی خواسته که وجود ندارد اطلاعات و مکاتبات کاربران این پیام رسان بر روی سرورها ذخیره نمی شوند.

این دادگاه به مدت 72 ساعت این پیام رسان را غیر فعال کره اما برخی خبر داده اند که در تاریخ 3 می در ساعت 19 به وقت محلی این فیلترینگ لغو شده است.
پائول دوروف در صفحه توییتر خود نوشت پس از مدت 24 ساعت از فیلتر واتساپ در برزیل این پیام را مشاهده کردم:
Over 7 Million new users signed up for Telegram in the last 24 hours. Check out these unique features if you're new: https://t.co/x1haKyjvzQ
— Telegram Messenger (@telegram) 3 мая 2016 г.
"بیش از 7 میلیون کاربر جدید طی 24 ساعت گذشته به تلگرام محق شده اند. اگر کاربر جدید هستید به آدرس زیر سری بزنید.
پیام رسان تلگرام 3 می 2016"
ظرف 24 ساعت مخاطبین این نرم افزار 7 میلیون افزایش یافت. مسئولین تلگرام نیز به علت مشکلات اپراتور های همراه در برزیل و تاخیر در ارسال کد تایید ثبت نام، از کاربران عذرخواهی کرد.

راهپیمائی علیه فیلترینگ

فیس بوک در سال 2014 شرکت واتساپ را خریداری کرد. مدیر عامل این کمپانی مارک زوکربرگ خطاب به کاربرانش اعلام کرد اینترنت برای آن ها یک خانه امن خواهد بود (Internet Freedom House)
کاربران با حمایت زوکر برگ در تاریخ 4 می ساعت 6 در مقابل پارلمان برزیل تجمع کرده و از نمایندگان پارلمان درخواست رفع فیلترینگ این پیام رسان را داشتند

برچسب هاTelegram
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه
پیشنهاد ویژهx

سامسونگ تولید حافظه فلش ۴۸ لایه‌ای V-NAND را آغاز کرد