سخت‌افزار
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۳ آذر

Synaptics، شرکتی که موجب گنجاندن فناوری لمس در صفحه‌های لمسی لپ‌تاپ‌ها و صفحه‌نمایش گوشی‌های هوشمند بوده است، در هفته‌ی جاری اعلام کرد که با اولین حسگرهای اثر انگشت اپتیکال خود که در داخل صفحه‌نمایش قرار می‌گیرد، به تولید انبوه وارد شده است. این سیستم احراز هویت که Clear ID نامیده شده انتظار می رود دقیقا مانند حسگرهای اثر انگشت دکمه‌ی home در Galaxy S8 و iPhone X کار کند و آنچه که آن را جادویی‌تر می‌کند این است که فرد با فشار دادن بخشی از صفحه‌نمایش لمسی قادر به تائید هویت می‌گردد.
دقیقا یک سال پیش بود که Synaptics اولین حسگر اثر انگشت اپتیکال FS9100 خود را معرفی کرد. در آن زمان، این تنها یک پیشرفت غیر منتظره‌ی تکنولوژیکی بود، اما رویدادهای بعدی نشان دادند که موضوعاتی با پیاده‌سازی این فناوری وجود دارد، به طوریکه بنابر گزارش‌ها این فناوری Samsung را مجبور به تغییر در آخرین لحظه بر روی گوشی هوشمند Galaxyاش کرد. Samsung که خواهان قابی بدون لبه بر روی تلفن‌هایش بدون از دست دادن عملگر تشخیص هویت بیومتریک جلو بود، با ادغام خواننده‌ی اثر انگشت اپتیکال به برنامه‌ریزی‌اش نرسید و این حسگر را در پشت پرچم‌دارهای 2017 خود تعبیه کرد.
از طرف دیگر، تولید کامل FS9500 Clear ID با چیزی که Synaptics آن را "پنج OEM برتر" توصیف می‌کند در آینده رخ خواهد داد که به این معنی است که آن یکی از شرکت‌های Apple، Samsung، Huawei، Oppo/Vivo، یا Xiaomi است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه