گوناگون
اندیشه سبز خزر۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۷ دي

هکری اطلاعات شخصی آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان و دیگر قانونگذاران و مقامات ارشد آلمان را مورد هدف قرار داد و منتشر کرد.
این اطلاعات که بر روی توئیتر منتشر شدند، شامل آدرس‌های ایمیل، شماره‌های تلفن، شناسه‌های عکس، و اطلاعات شخصی صدها شخصیت سیاسی ارشد بودند.
سخنگوی دولت آلمان گفت، هیچ اطلاعات "حساسی" از دفتر صدراعظمی وجود نداشت، اما سایر قانونگذاران اطلاعات دزدی شده‌ی شخصی بیشتری داشتند. از دیگر اطلاعات لو رفته، رمز عبورهای حساب‌های فیسبوک و توئیتر هستند. حتی در برخی موارد، اطلاعات کارت‌های اعتباری و نامه‌های خصوصی افراد نیز تحت تاثیر این هک قرار گرفتند.
دفتر فدرال امنیت ملی آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد بررسی زیادی در این مورد انجام داده، اما معتقد است هیچ حمله‌ای به شبکه‌های دولتی نشده است.
گزارش شده بود که این هکر احتمالا برای دسترسی به حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی به رمز عبورها دسترسی داشته است. هکرها اغلب این کار را با فریب شرکت‌های تلفن در انتقال شماره موبایل شخصی به سیم کارتی دیگر انجام می‌دهند، این به آن‌ها اجازه می‌دهد رمز عبور حساب‌ها را بازیابی کنند یا کدهای دو عاملی را به دست آورند.
اطلاعات کمی در مورد شخصی که این هک را انجام داده وجود دارد. دولت آلمان در مورد اینکه این کار توسط یک شخص یا دولت انجام شده هیچ حدسی نمی‌زند. با این وجود، هکر در بیانیه‌ای در توئیتر گفت که آن‌ها "به تنهایی این کار را انجام داده‌اند و به هیچ سازمان یا چیزی شبیه به آن تعلق ندارند."

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه