ایران
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۷ دوشنبه ۲۰ فروردين

به گزارش بازرگانی مهر و به نقل از روابط عمومی شرکت داده پردازی رسپینا، متن این اطلاعیه بدین شرح است:
«پیرو حملات سایبری مورخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۷ و توضیحات جامع وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات جناب آقای مهندس آذری‌جهرمی در خبر ساعت ۱۴ مورخ ۱۳۹۷/۰۱/۱۸ شبکه‌ی یک سیما، توضیحاتی در خصوص تاثیرپذیری شبکه‌ی رسپینا از حملات مذکور به حضور مردم شریف ایران ارائه می‌شود:
۱- صرفا تعداد ۴۱ عدد از تجهیزات Cisco در شبکه‌ی گسترده‌ی شرکت رسپینا در کل کشور از این حمله تاثیر پذیرفتند و سایر تعداد اشاره شده در شبکه‌ی مشتریان شرکت رسپینا قرار داشته است.
۲- نوع حمله از نوع منع سرویس بوده و صرفا تنظیمات تجهیزات به تنظیمات کارخانه‌ای برگشته و هیچگونه سرقت از اطلاعات صورت نگرفته است.
۳- با توجه به گستردگی و سطح پوشش شبکه‌ی رسپینا در کشور در مقایسه با سایر شرکت‌های سرویس دهنده در ایران که در آمار اعلامی توسط وزیر محترم ارتباطات و قرار گرفتن رسپینا بین ۱۰ شرکت بزرگ جهان در تاثیرپذیری نیز کاملا مشهود است، این حجم از حملات به شبکه‌ی رسپینا غیرقابل اجتناب است. در گزارش سایت Hurricane Electric گستردگی شبکه‌ی رسپینا در مقایسه با سایر شرکت‌های ایرانی قابل مشاهده و مقایسه است که با توجه به تعداد رابطه همسایگی BGP adjacencies، رسپینا در رتبه‌ی یک کشور و حتی بالاتر از شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران قرار دارد.
۴- با توجه به پایبندی رسپینا به ارائه‌ی سرویس با کیفیت در سطح استاندارهای جهانی به مردم عزیز و مشتریان بزرگ، کل شبکه‌ی رسپینا با تجهیزات با کیفیت و مطرح جهانی Cisco، تجهیز و بسترسازی شده و از آنجا که حمله‌ی مذکور صرفا روی تجهیزات Cisco بوده، شاهد بیشترین تاثیرپذیری در این شرکت در کشور بوده‌ایم.
۵- شرکت رسپینا موفق شد ظرف مدت کمتر از ۲ ساعت با کمک نیروهای متعهد و متخصص خود، شبکه‌ی خود و مشتریان را که در سراسر کشور قرار داشته و جهت رفع مشکل نیاز به حضور فیزیکی پای تجهیزات دارد، به حالت عادی بازگرداند.
شرکت داده پردازی رسپینا به عنوان بزرگ‌ترین توزیع کننده‌ی پهنای باند اینترنت اختصاصی در ایران، این اطمینان را به مردم عزیزمان می‌دهد که به‌ صورت مداوم در حال پایش و رفع مشکلات احتمالی شبکه به جهت ارائه‌ی بهترین کیفیت در سطح استانداردهای جهانی می‌باشد.
در نهایت از صبر و شکیبایی و همیاری خانواده‌ی بزرگ مشتریان رسپینا در جهت رفع مشکلات به وجود آمده در حمله‌ی سایبری مذکور، کمال سپاسگزاری را داریم.»

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه