ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۲۴ اسفند

به گزارش «دیار میرزا»، نتایج حاصله موئید آن است که امواج رادیویی کمتر از میزان حد مجاز تعیین شده از طرف کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای یونیزه می‌باشد.
با توجه به شکایت‌های مختلف شهروندان مبنی بر اختلالات الکترومغناطیسی امواج رادیویی و اثرات آن بر روی سلامت انسان، این امواج اندازه‌گیری شد.
قربانعلی محمدپور مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: با اینکه بررسی صحت و سقم این مهم، از وظیفه‌ی این اداره‌ی کل نبوده و از وظایف سازمان انرژی اتمی کشور می‌باشد. این اداره‌ی کل بر حسب وظایف اخلاقی و انسانی جهت رفع نگرانی شهروندان از سازمان حفاظت محیط زیست کشور، درخواست اندازه‌گیری امواج رادیویی نموده و کارشناسان متبوع در ۷ نقطه از سطح رشت نسبت به اندازه‌گیری امواج رادیویی اقدام نمودند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: نتایج حاصله موئید آن است که امواج رادیویی کمتر از میزان حد مجاز تعیین شده از طرف کمیسیون بین‌المللی حفاظت در برابر پرتوهای یونیزه می‌باشد.
وی افزود: حد استاندارد امواج رادیویی ۴۱ ولت بر متر بوده که بیشترین عدد اندازه گیری شده ۲/۵ ولت بر متر در یکی از خیابان‌های شهر رشت بوده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه