گوناگون
اندیشه سبز خزر۱۹:۰ - ۱۳۹۹ جمعه ۱۶ آبان

اظهار نظر مدیر ارشد اجرایی اپل در سال ۲۰۱۸ میلادی درباره تحلیل کارشناسی بازار چین و کاهش ارزش سهام دردسرساز شده و احتمالا به یک شکایت جمعی از شرکت منجر شود.
به نقل از رویترز، به نظر می رسد اظهارات تیم کوک مدیر ارشد اجرایی اپل دردسرساز شده و احتمالا به شکایتی جمعی علیه این شرکت منجر شود.
ایوان گونزالس راجرز قاضی آمریکایی روز چهارشنبه اعلام کرد سهامداران اپل به رهبری یک صندوق بازنشستگی انگلیسی می توانند به دلیل اظهار نظر کوک سال ۲۰۱۸ از این شرکت شکایت کنند. در آن زمان کوک در واکنش به تحلیل کارشناسی درباره کاهش فروش محصول در برخی بازارهای نوظهور گفته بود: به نظرم چین در این گروه قرار نمی گیرد.
چند روز پس از این اظهار نظر، اپل به تهیه کنندگان خود دستور داد تولید را کاهش دهند و در ژانویه ۲۰۱۹ میلادی به طور غیر منتظره پیش بینی درآمد سه ماهه خود را حدود ۹ میلیارد دلار کاهش داد. کوک دلیل این امر را فشار اقتصادی بر چین عنوان کرد که با افزایش تنش تجاری با آمریکا به وجود آمده بود.
این نخستین کاهش پیش بینی درآمد اپل از زمان عرضه آیفون در سال ۲۰۰۷ میلادی بود. یک روز پس از انتشار این خبر ارزش سهام اپل ۱۰ درصد کاهش یافت و ۷۴ میلیون دلار از ارزش بازاری شرکت کاسته شد.
اکنون شاکیان ادعا می کنند اظهار نظر کوک درباره تحلیل کارشناسی بازار چین، اشتباه و گمراه کننده بوده است. از سوی دیگر اپل و کوک ادعا می کردند هیچ مدرکی دال بر کلاهبرداری از شاکیان یا قصد آن وجود ندارد.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه