ایران
اندیشه سبز خزر۱۵:۰ - ۱۳۹۸ جمعه ۲۸ تير

به گزارش فارس، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهر هوشمند به دلیل تغییرات مدیریتی، متوقف شد و در حال حاضر به دنبال تدوین سند پیشنهادی آن هستیم.
محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزارت آموزش و‌ پرورش که ظهر امروز در محل برگزاری نمایشگاه الکامپ برگزار شد، درباره سند ملی شهر هوشمند گفت: این موضوع بسیار مهمی است که با توجه به زیرساخت و ساختار اجرایی کشور ، مدیریت آن به عهده شهرداری است .طرح هوشمندسازی مورد حمایت ماست و ما می توانیم در وزارت ارتباطات بر اساس استانداردهای لازم، مجوز صادر کنیم.
وی ادامه داد: هر شهرداری زیر نظر یک شورای شهر فعالیت می کند و از شهر دیگر، استقلال دارد بنابراین سیاست هایی که در هر شورای شهر وجود دارد باید مورد توافق قرار گیرد تا بتوان آن را اجرا کرد.
جهرمی اضافه کرد: زمانی که نجفی شهردار تهران بود، تفاهم نامه ای به امضا رساندیم و‌براساس برنامه ریزی بنا شد شهرداری تهران، منطقه آزاد کیش و چند شهر بزرگ به یک مدل طراحی استاندارد در زمینه شهر هوشمند برسند و این موضوع به سندی تبدیل شد که شهرداری به عنوان سند جامع مورد کار قرار دهد.
وی ادامه داد: با اینکه این موضوع خوب پیش می رفت اما به دلیل آنکه مسئولان شهرداری تغییر کردند نیاز بود تا پیش نیازی برای این کار تدوین شود لذا با پیروز حناچی صحبت کردیم و بنا شده تیمی پای کار بیاید تا این موضوع جلو‌ برود.
وزیر ارتباطات گفت: سند پیشنهادی داریم که اگر مورد تایید شهرداری قرار بگیرد می‌توانیم آن را فعال کنیم گزینه دوم ما استفاده از ظرفیت مجلس است که البته به دلیل فرایند پیچیده قانون گذاری امری زمان بر است.
وی خاطرنشان کرد: اگر احساس کنیم تدوین سند ملی شهر هوشمند با کمک شهرداری میسر نمی‌شود از مجلس کمک می‌گیریم.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه