گوناگون
اندیشه سبز خزر۱:۰ - ۱۳۹۹ پنج شنبه ۲۶ تير

ایالات‌متحده تعرفه واردات ۲۵ درصدی برای محصولات ساخت فرانسه را در تلافی مالیات بر فروش دیجیتال این کشور اعمال کرد.
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، تنش‌ها بین دو کشور برای مدتی در حال تشدید بوده و شاید با بعضا تنش زادی بین دو کشور نشان داده شده بود، ولی حالا به اوج خود می رسد: مالیات فروش دیجیتال فرانسه بر روی شعله‌های آتش روابط این دو کشور دمید.
در حالی که مالیات فروش دیجیتال باید به عنوان یک رویکرد منطقی در نظر گرفته شود تا اطمینان حاصل شود که شرکت‌ها از مالیات عادلانه در کشورهایی که از بازار آنها بهره می‌برند سود می‌برند، کاخ سفید از این طرح دلخور است و به فکر می‌کند که شرکت‌های آمریکایی باید از پرداخت مالیات در بازارهای بین‌المللی معاف باشند.
بخش جدید تحقیقات به طور رسمی در ۱۰ جولای ۲۰۱۹ آغاز شد و نماینده تجاری ایالات‌متحده نظرات عمومی درباره پتانسیل ارائه تعرفه‌های گمرکی خاص فرانسه به ویژه شراب و پنیر را پذیرفت.
McCloskey از اعضای شورای صنعت فن‌آوری اطلاعات می‌گوید: " تصویب این مالیات خدمات دیجیتال یک طرفه نشان‌دهنده یک سابقه ناراحت‌کننده است که به طور غیر ضروری از پیشرفت به سمت سیاست‌های پایدار بین‌المللی نشات می‌گیرد و به طور نامتناسبی بر شرکت‌های مستقر در آمریکا تاثیر می‌گذارد.
دولت آمریکا بر این باور است که مالیات بر علیه شرکت‌های آمریکایی تبعیض‌آمیز است و با معیارهای مالیاتی بین‌المللی مغایرت دارد چرا که براساس گزارشها و مقررات اعمال شده از ۱ ژانویه ۲۰۱۹ است و غیرمنطقی است چون بخش‌های خاصی را به خاطر موفقیت تجاری خود هدف قرار می‌دهد.
این قانون، شرکت‌های آمریکایی را هدف قرار نمی‌دهد، بلکه هر شرکت اینترنتی که دارای حداقل ۷۵۰ میلیون کاربر در سطح جهانی و ۲۵ میلیون نفر در فرانسه است را مشمول خود میداند. این قانون جدید عطف به ماسبق هم می‌شود، هر چند که این شرکت‌ها در مورد این قوانین هشدار کافی داده بودند. و در نهایت، این کار شرکت‌های موفق را هدف قرار نمی‌دهد.
 

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه