کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ پنج شنبه ۱۹ بهمن

پس از گزارشی مبنی بر اینکه اپل ممکن است تراشه‌های Qualcomm را به نفع خرید از Intel به عنوان تامین‌کننده‌ی تراشه‌های مدرن در نسل بعدی از iPhoneهایش کنار بگذارد، سهام Qualcomm در روز دوشنبه 3 درصد افت کرد.
Qualcomm که برای سال‌های متمادی تامین‌کننده‌ی قطعات اپل بود، در سال گذشته از طرف این شرکت متهم به گران‌فروشی تراشه‌ها و عدم پرداخت 1 میلیارد دلار تخفیف‌هایی که متعهد شده بود، گردید. بنابراین روابط بین این دو رو به سردی گذاشت.
کارگزاری Nomura Instinet گفت که پیش‌بینی می‌کند اپل مایل است Qualcomm را به نفع تامین‌کنندگانی دیگر ترک کند، چرا که اپل به دنبال کاهش هزینه‌های قطعات برای iPhoneهایش است.
Nomura گفت: معتقد است اپل می‌تواند بخشی از مودم‌های خود را که توسط Qualcomm تامین می‌شود را از طریق Intel تامین کند. پس از اعلام این خبر، سهام Intel با ۱.۴ درصد رشد به ۴۶.۸۱ دلار رسید. 
بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه‌های PC جهان که ورود با تاخیری به دنیای تراشه‌های موبایل داشت، اخیرا در این فضا با فشارهای زیادی روبه رو شد.
Angelo Zino، تحلیلگر CFRA Research گفت: "حدس و گمان‌هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل ممکن است همکاری با Qualcomm برای نسل بعدی از قطعات تلفن‌های خود را قطع کند، و فکر می‌کنم که این بخشی از دلیلی است که ارزش سهام این شرکت کاهش داشته است."
Romit Shah، تحلیلگر Nomura گفت: با این تصمیم اپل قادر به ذخیره‌ی 100 میلیون دلار در چرخه‌ی ساخت بعدی iPhone خود است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه