تکنولوژی
سارا محمد علیئی۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۱۴ تير

برند تجاری مشهور Guess با همکاری بزرگ‌ترین شرکت IT چینی Alibaba Group، سیستم FashionAI، دستیار مجازی برای خرید را توسعه داده‌اند. هوش مصنوعی با استفاده از نمایشگر کامپیوتری به فرد کمک می‌کند تا مدل لباس و همچنین طراحی و رنگ‌بندی لباس با دیگر اجزا را بر روی استایل بدن خود بررسی نماید.
برای این کار، آینه‌ی هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی، دوربین‌ها و الگوریتم‌های تعیین رنگ، شکل و سبک لباس، با تغییر گزینه‌های انتخابی فرد برای خرید، نمای نهایی شخص در لباس را به وی نمایش می‌دهد.
در برنامه‌ریزی و یادگیری استایل‌های مد و فشن توسط هوش مصنوعی، از ۵۰۰ هزار تصویر مربوط به مدل‌های لباس که توسط استادان مطرح حرفه‌ی مد طراحی‌ شده، استفاده‌ شده است. FashionAI اکنون برای آزمایش اولیه در یکی از فروشگاه‌های هنگ‌کنگ راه‌اندازی شده است. هر یک از محصولات فروشگاه مجهز به برچسب RFID هستند و هنگامی‌ که خریدار آن را در مقابل آینده قرار دهد به‌ صورت خودکار توسط آینه‌ی هوشمند شناسایی‌ شده و تصویر نهایی را برای فرد اجرا خواهد کرد. پس از تائید خریدار، سیستم به کارکنان اعلام می‌کند که اندازه و رنگ مناسب را برای فرد حاضر نمایند.
برای مثال در صورتی‌ که فرد ژاکتی را انتخاب نماید اما اندازه‌ی آن بزرگ باشد و یا بخواهد آن را پرو نمایند، سیستم هوشمند برای ارائه‌ی خدمات به کارکنان فروشگاه اطلاع خواهد داد. تست اولیه در تاریخ ۵ تا ۷ ژوئن در دانشگاه پلی‌تکنیک هنگ‌کنگ برگزار خواهد شد. البته نمایندگان Alibaba هنوز درباره‌ی برنامه‌ریزی خود برای معرفی سیستم FashionAI در فروشگاه‌های دیگر صحبتی نکرده‌اند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه