ایران
اندیشه سبز خزر۲۱:۰ - ۱۳۹۶ دوشنبه ۱۴ اسفند

به مناسبت چهل و هفتمین سالگرد تأسیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از تعدادی از پروژه‌ها و آزمایشگاه‌های پژوهشگاه با حضور آقای مهندس جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات ایران)، امروز 12 اسفند ماه، مهندس آذري جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه معاونین‌شان به منظور رونمايی تعدادی از دستاوردهای پژوهشگاه در محل اين پژوهشگاه حضور پیدا کردند.
بنابر این گزارش در این بازدید آزمایشگاه مرجع تایید نمونه‌ی سیستم‌های دسترسی نوری، آزمایشگاه تایید نمونه‌ی سامانه‌های ذخیره‌سازی و نیز سامانه‌ی بومی رتبه‌بندی و پایش وب‌سایت‌ها (رتبه‌ی نگار) در مرکز تحقیقات مخابرات ایران آغاز به کار کرد.
همچنین از پروژه‌های سامانه‌ی اندازه‌گیری شدت میدان پرتوهای رادیویی KavEH95, تقویت‌کننده‌ی توان SSPA در باند Ku، سوئیچ چندرسانه‌ای مبتنی بر IP کم‌ظرفیت(IMX کم‌ظرفیت-مدل سفیر)، طرح توجیهی رونمایی از آزمایشگاه‌های ارزیابی امنیتی پژوهشکده‌ی امنیت و سامانه‌ی بومی رتبه‌بندی و پایش وب‌سایت‌ها (رتبه‌نگار)، دستاوردهای گام اول طرح جویشگر بومی در محل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.
در انتهای این بازدید نشست خبری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر خوانساری رئیس پژوهشگاه برگزار شد و به سوالات خبرنگاران پاسخ دادند.
آذری جهرمی در خصوص دستاوردهای جدید پژوهشگاه فناوری ارتباطات و اطلاعات گفت: امروز بخشی از فعالیت‌هایی که در یک سال‌ونیم گذشته انجام شده است توسط این پژوهشگاه رونمایی شد که از جمله‌ی آن‌ها باید به آزمایشگاه‌های مورد نیاز کشور و سامانه‌های بومی اشاره داشت.
وی ساختار مدیریتی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای تطبیق با تحولات در حال وقوع این حوزه لازم دانست و افزود: این تحول در ساختار پژوهشگاه باید انجام شود تا مدیریت دانش تحول را بتواند پرچمداری کند.
آذری جهرمی با اشاره به رونمایی پروژه‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان بازدید خود اظهار کرد: امروز بخشی از پروژه‌هایی که طی یک یا دو سال گذشته در این پژوهشگاه به انجام رسیده رونمایی شد و ضمن ارایه‌ی گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌ی ماهواره‌ها، آزمایشگاه‌های مرجعی که در کشور مورد نیاز است و بخش‌های مختلفی به آن وابسته هستند، آغاز به کار کرد.
خوانساری رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با اشاره به دستاوردهای جدید این پژوهشگاه گفت: امروز از فعالیت‌های یک‌ونیم تا دو سال گذشته این پژوهشگاه رونمایی شد و تمامی آنها آماده عرضه و ورود به بازار برای ارائه هستند.
رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره‌ی سرویس‌ها و سامانه‌های جدید رونمایی شده، اظهار داشت: مدل جدید سوئیچ‌های IMX با فناوری جدید سامانه‌ی رتبه‌بندی پایش وب‌سایت‌ها، سامانه‌ی اندازه‌گیری شرکت پرتوهای رادیویی با حمایت سازمان تنظیم مقررات و تجهیزات فیبر نوری برای دسترسی مردم به شبکه‌ی ملی اطلاعات از جمله دستاوردهای جدید و پر اهمیت این پژوهشگاه است.
وی افزود: با توجه به نیازهای آزمایشگاه تجهیزات شبکه و نرم‌افزارهای امنیتی و آزمایشگاه فرهنگی و صیانت از حریم خصوصی ایجاد شده است. همچنین ابزار پایش وب عمومی و ابزاری بر پایه طرح جویشگر بومی توسعه و رونمایی شده است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه