ایران و جهان
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۷ پنج شنبه ۲۹ شهريور

دونالد ترامپ، روز دوشنبه به طور رسمی وضع تعرفه بر حدود ۲۰۰ میلیارد دلار کالای چینی را اعلام کرد، این تهدیدات از ماه جولای مطرح شدند. اما این تعرفه‌ی مالیاتی تاثیر قابل توجهی بر اپل گذاشت و موجب حذف یک دسته از محصولات این شرکت شد که انتظار می‌رود تاثیری منفی بر روی فروش تعطیلات اپل و رقبا را در فضای ابزارهای الکترونیکی پوشیدنی جدید ایجاد کند.
با این اقدام جدید، ایالات متحده‌ی آمریکا تعرفه‌های مالیاتی‌اش را بر حدود نیمی از تمام کالاهای چینی وارد شده به این کشور افزایش داد، از جمله ۵۰ میلیارد دلار تعرفه بر محصولات اولیه‌ی صنعتی، و حالا هم ۲۰۰ میلیارد دلار تعرفه‌ی دیگر بر کالاهای صنعتی و مصرفی اعمال کرد. از طرف دیگر، چین هم گفت این اقدام را تلافی می‌کند و تعرفه‌های مالیاتی بر کالاهای ساخته شده‌ی ایالات متحده‌ی آمریکا وضع می‌کند که عواقب آن متوجه کسب‌وکارهای آمریکایی می‌شود. در پاسخ، ترامپ گفت "اگر چین اقدامات تلافی جویانه علیه کشاورزان و دیگر صنایع ما در پیش گیرد"، ما نیز فورا تعرفه‌هایی بر ۲۶۷ میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی اعمال می‌کنیم.
اگرچه تعرفه‌های جدید آمریکا قرار است سیاست‌های تجاری دولت چین را هدف قرار دهد، به طور غیر مستقیم شرکت‌های آمریکایی و مصرف‌کنندگان را هم تنبیه می‌کند. بسیاری از محصولات فروخته شده در ایالات متحده‌ی آمریکا از جمله لوازم الکترونیکی در چین ساخته می‌شوند.
تعرفه‌های جدید از سوی انجمن‌های تجاری و کسب‌وکارهای ایالات متحده‌ی آمریکا به خاطر تاثیرگذاری بر قیمت کالاهای مصرفی مورد نکوهش قرار گرفتند، و اپل در نامه‌ای به نماینده‌ی تجاری ایالات متحده به وی از تاثیرات احتمالی این تعرفه‌ها بر قدرت رقابت‌پذیری این شرکت هشدار داد. در پاسخ به این نامه، ترامپ به اپل و دیگر شرکت‌های نگران توئیت کرد که برای جلوگیری از تاثرپذیری از این ترفه‌ها می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را در آمریکا تولید کنند.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه