کسب‌وکار
اندیشه سبز خزر۱۳:۰ - ۱۳۹۶ سه شنبه ۸ فروردين

زمانی که Tencent به سمت هوش مصنوعی و کمپانی‌های ساخت و تولید فناوری در چین روی آورد تمامی افکار با Baidu آغاز و به آن ختم می‌شد. اما Tencent، دومین شرکت آسیایی ارزشمندی که در پشت سر کمپانی Alibaba ایستاده، سرمایه‌گذاری‌های کلان خود را در این زمینه یادآوری کرده است.
موتور جستجوی قدرتمند Baidu جزء اولین متعهدین به deep learning است. بر اساس گفته‌های Bloomberg بیش از 1300 متخصص مرتبط با مسائل تکنولوژی از قبیل هوش مصنوعی و واقعیت افزوده این شرکت را همراهی می‌کنند و طی دو سال و نیم گذشته بیش از 2.9 میلیارد دلار بر روی تحقیق و توسعه‌ی آن هزینه شده است.
Tencent که با اپلیکیشن پیام‌رسان WeChat شناخته می‌شود، از راه‌اندازی آزمایشگاه هوش مصنوعی خود در اواخر ماه آوریل خبر داد. این کمپانی طی امروز اعلام نمود که در حدود 50 متخصص هوش مصنوعی در این آزمایشگاه مستقر شده‌اند. گذشته از آن تانگ ژانگ که دارای مدرک دکترای علوم کامپیوتر از دانشگاه استنفورد بوده و سابقه‌ی فعالیت در شرکت‌های IBM و Yahoo را در کارنامه‌ی خود دارد، سرپرستی تیمی متشکل از 200 مهندس صنایع برای فعالیت در زمینه‌ی اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های Tencent را برعهده‌گرفته است.

برچسب ها
دسترسی سریع
دیدگاه کاربران
در حال حاضر هيچ نظری برای نمایش موجود نيست
ارسال دیدگاه